Hlavní navigace

Průzkum: Lidé finančním poradcům věří více než bankám

13. 10. 2014

Sdílet

Klienti bankovních a finančních společností v České republice jsou nejvíce spokojeni s nabídkou a kvalitou služeb nezávislých finančních poradců. Kromě spořících bankovních produktů vedou ve všech kategoriích před zaměstnanci bank a „jednobarevnými“ agenty pojišťoven, často s výrazným náskokem. Uvádí to průzkum realizovaný pro Unii společností finančního zprostředkování a poradenství České republiky (USF ČR).

Výzkumná agentura ppm factum zrealizovala průzkum zaměřený na úroveň spokojenosti klientů finančních služeb s procesem pořizování finančních produktů a roli nezávislých finančních poradců na tomto trhu. Průzkum byl realizován v roce 2014 a ukázal, jak si nezávislí finanční poradci stojí na českém finančním trhu v porovnání s bankéři a agenty pojišťoven velkých finančních institucí. Průzkum probíhal prostřednictvím osobního dotazování metodou (CAPI) na reprezentativním vzorku 1075 respondentů z celé České republiky.

Nejvíce spokojeni jsou klienti se službami finančních poradců při sjednávání úvěrů na bydlení, životního pojištění a pojištění majetku, kde shodně sedm z deseti lidí dalo v průzkumu najevo velkou až mimořádnou spokojenost s jejich poradenstvím a nabízenými produkty. Vedou také u investičních a podílových fondů (65 % klientů velmi a mimořádně spokojeno) a víceúčelových půjček (59 %). Rezervy pak mají poradci ve spořících produktech, kde skončili ve srovnání s bankéři hůře (bankéři 59 %, finanční poradci 46 %).

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014
Autor: USF ČR – Unie společností finančního zprostředkování a poradenstv

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014
Autor: USF ČR – Unie společností finančního zprostředkování a poradenstv

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014
Autor: USF ČR – Unie společností finančního zprostředkování a poradenstv

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014

Uvedená čísla zahrnují respondenty, kteří dali najevo, že jsou „mimořádně spokojeni“ nebo „velmi spokojeni“. Procento nespokojených se službami finančních poradců („spíše nespokojen“ a „velmi nespokojen“) v žádné z uvedených kategorií nepřekročilo 10 %.

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014
Autor: USF ČR – Unie společností finančního zprostředkování a poradenstv

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014
Autor: USF ČR – Unie společností finančního zprostředkování a poradenstv

Český trh finančních produktů a služeb. Celostátní výzkum veřejného mínění a analýza trhu České republiky v červnu a červenci 2014

Podle tiskové zprávy USF ČR je z průzkumu zřejmé, že banky a pojišťovny do značné míry rezignovaly na poradenskou činnost při správě soukromých financí, a to přesto, že z některých dřívějších průzkumů vyplynulo, že retailoví klienti bank by takové poradenství ze strany bankéřů ocenili. Jejich roli převzali nezávislé finančně poradenské společnosti, které jsou v řadě segmentů rozhodujícím hráčem na trhu s třetinovým nebo i vyšším podílem.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autor se věnuje publikační činnosti v oblasti osobních financí. Specializuje se na finanční produkty, spotřebitelská témata a oblast dopravy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).