Hlavní navigace

Názor k aktualitě Při reklamaci nemusíte mít účtenku fyzicky u sebe. Pozor ale na zboží z druhé ruky od Čtenář. - Poslední odstavec je zmatečný, směšuje dohromady nákup v...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 3. 2019 10:25

    Čtenář. (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz

    Poslední odstavec je zmatečný, směšuje dohromady nákup v bazaru a nákup od jiné osoby. V uváděném příkladu se píše o tom, že obchodník (tj. bazar) má právo nevyhovět reklamaci a současně je jako řešení uvedena možnost zůstat v kontaktu s původním vlastníkem. Navíc se domnívám, že pokud zboží zakoupím s tvrzením bazaru o záruce (tj. když bazar ke zboží přikládá původní záruční list s tím, že zboží přebírá s touto zárukou), asi bych zkusil vyřídit reklamaci s odkazem na klamavou praktiku, případně bych tvral na dodržení záruky, poskytnuté bazarem. Navíc pokud bazar něco vykupuje, lze předpokládat, že má ošetřeno postoupení práv z vadného plnění od původního vlastníka (nebo by to alespoň ošetřeno měl, když vykupuje něco se záručním listem a především nový zákazník nemůže vědět, že něco takového bazar při výkupu případně ošetřeno nemá. Myslím tedy, že nelze apriori napsat, že obchodník má právo nevyhovět.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).