Hlavní navigace

Pozor na sjednání zájezdu přes internet. Stačí jedno kliknutí a uzavřeli jste smlouvu

Sdílet

cestování, dovolená, Autor: Depositphotos

Při vybírání zájezdů můžete snadno malou nepozorností přijít k finanční újmě. Někteří lidé si totiž myslí, že když nepodepíší vytištěnou smlouvu o zájezdu, tak pro ně není žádná objednávka závazná. Na to ale pozor.

Některé cestovní kanceláře mají v podmínkách, že stačí nabídku odkliknout a smlouva je uzavřena. Pokud ji pak chcete zrušit, platíte vysoké storno poplatky. Běžná je taková praxe například u německých cestovních kanceláří. Podle německých pravidel pro uzavření cestovní smlouvy, stejně jako podle pravidel občanského zákoníku v České republice, totiž platí, že smlouvu lze uzavřít i prostřednictvím internetu. Jestliže při potvrzení objednávky spotřebitel odsouhlasí políčko typu ‚závazně objednávám‘, lze plnění smlouvy, a tedy i povinnost platby, právně vymáhat, vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Výše storno poplatků je pak ve smlouvě odstupňována obvykle v závislosti na tom, jak dlouhopřed zahájením zájezdu chcete odstoupit od smlouvy. Týden před odjezdem se odstupné pohybuje mezi 90 až 100 % ceny zájezdu, zaplatíte tak vlastně vše, aniž byste někam vyjeli a využili jakékoli služby.

Na druhou stranu by odstupné nikdy nemělo mít odškodňovací funkci. Storno poplatek ve výši 100 % tak cestovní kancelář těžko obhájí.

Storno poplatků se naopak nemusíte obávat, pokud odstupujete od smlouvy proto, že nesouhlasíte se změnami navrženými cestovní kanceláří po uzavření smlouvy. Tedy s výjimkou zvýšení ceny zájezdu z důvodu změny kurzu koruny o více než 10 % či zvýšení nákladů na dopravu, pokud vám to kancelář oznámí minimálně 21 dnů před zahájením zájezdu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Psaním jsem skloubila své znalosti ze studií financí a žurnalistiky. Ráda se učím nové věci, tančím a běhám.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).