Hlavní navigace

Povinné ručení má 2miliardové manko. Rizikoví řidiči si připlatí ještě víc

Sdílet

Gabriela Hájková 3. 11. 2016

Náklady povinného ručení (POV) výrazně převyšují vybrané pojistné. Informace vyplývá ze zprávy České asociace pojišťoven (ČAP). Podle analýzy České kanceláře pojistitelů (ČKP) mají na výslednou roční dvoumiliardovou ztrátu produktu největší vliv například nákladní firemní vozidla a tahače návěsů a velmi rizikoví mladí řidiči do 30 let.

Ztráta segmentu (9 %) trvá i přes letošní nárůst vybraného pojistného o 500 mil. Kč.

Co nejpřesnější vyhodnocení rizikovosti řidičů a stanovení adekvátní výše pojistného je pro pojišťovny naprosto zásadním tématem. V ČR se tak začínají objevovat nové pojistné produkty, které rozšiřují standardní segmentační kritéria a v pojistném POV zohledňují například u vozidla i počet najetých kilometrů ročně. Paralelně se zpřesňováním segmentace by však mělo dojít i k postupnému vyrovnání bilance u dlouhodobě ztrátových segmentů, naznačuje mezi řádky další zdražování u vybraných segmentů Jan Matoušek, výkonný ředitel ČKP.

Ten opět upozornil na riziko nepojištěných škod (na začátku minulého roku byla zrušena povinnost nepojištěných motoristů přispívat na tyto škody do garančního fondu ČKP). Pojišťovny tyto škody musí uhradit a následně je vymáhat na vinících. Ti ale obvykle do garančního fondu zvládnou uhradit asi třetinu celkové škody, kterou za ně uhradil fond. Zbytek podle Matouška musí zaplatit pojišťovny, které náklady promítnou do povinného ručení. Jen na konci loňského roku musely pojišťovny přispět do garančního fondu ČKP částkou 250 mil. Kč a podobné příspěvky budou nezbytné pravidelně i v dalším období, dodal Matoušek.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).