Polovina Čechů starších 15 let objednává na internetu zboží alespoň desetkrát ročně. Pokud už mají daný e-shop vyzkoušený a jsou spokojeni, rádi se vrací a doporučují jej dál. Vyplynulo to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci.
Více než čtvrtina dotázaných nakupuje on-line alespoň patnáctkrát za kalendářní rok. A 91 % uživatel internetu v ČR uskuteční alespoň jeden nákup on-line ročně.
K oblíbeným e-shopům jsou přitom Češi čím dál více loajálnější. V roce 2014 označilo návrat do oblíbeného internetového obchodu jako nejčastější nákupní strategii 16 % zákazníků, v roce 2019 to je již 25 %. Čistě nejlevnější e-shop pak obvykle volí 21 % internetových nakupujících. Nejčastěji zákazníci volí jakýsi mix. Podívají se na nabídku zboží ve vyzkoušených e-shopech a porovnávají,
komentuje Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Nejvyšší loajalitu projevují zákazníci obchodům z kategorie oblečení a obuvi (33 %) a drogerie a produktů pro zdraví a krásu (30 %). Naopak nejméně se lidé automaticky vrací do oblíbeného a vyzkoušeného e-shopu při nákupu hraček (13 %) a černé elektroniky (15 %).