Hlavní navigace

Operátoři spořitelny vás nově ověří podle hlasu, příkaz zadáte rychleji

8. 6. 2018

Sdílet

Dvě nové možnosti pro ověření identity při volání na zákaznickou linku zprovoznila Česká spořitelna. Zjistit zůstatek, zadat platební příkaz nebo třeba změnit nastavení služeb budou moci jednodušeji ti klienti, kteří se rozhodnou využít takzvanou hlasovou biometrii. Ta ověřuje identitu volajícího na základě uložených hlasových vzorků. Klienti s tímto uložením musí souhlasit.

Technologie snímá hlas volajícího, porovnává ho s jeho uloženým hlasovým vzorkem, a následně určí, jestli jsou oba hlasy shodné. Hlasový vzorek obsahuje více než 100 unikátních fyzických a behaviorálních charakteristik. Například délku hlasivkové štěrbiny, nosního průchodu, ale také výšku hlasu, tempo nebo akcenty. Nezávislé výzkumy prokázaly, že hlas je u každého člověka stejně jedinečný jako otisk prstů, říká Filip Hrubý, mluvčí České spořitelny.

Oproti běžně užívaným prvkům ověření totožnosti při volání na zákaznické linky tak přináší ověření hlasem podle spořitelny vyšší úroveň zabezpečení.

Mimo hlasové biometrie mají klienti Spořitelny nově k dispozici také aplikaci George klíč pro chytré telefony, která umožňuje zabezpečené a autorizované volání na zákaznickou linku bez nutnosti ověření hlasem nebo heslem.

Ověření hlasovou biometrií nebo aplikací George klíč přináší klientům  především výrazně větší komfort při ověřování totožnosti. Klienti si nemusí pamatovat heslo pro telefonní bankovnictví, a přesto bezpečně identifikujeme jejich totožnost, říká Filip Zeman, ředitel digitálního bankovnictví České spořitelny a dodává: Penetrace chytrých telefonů se dnes v ČR pohybuje okolo 80%, proto předpokládáme, že mimo ověřování hlasem bude většina klientů pro volání na zákaznickou linku využívat mobilní aplikaci George klíč. Ověřování hlasem pak bude pro klienta důležité například v situaci, kdy dojde k odcizení jeho telefonu a on bude potřebovat rychle zablokovat platební kartu.

Zákaznickou linku České spořitelny dnes pro služby tzv. telefonního bankovnictví (zjištění zůstatku na účtu, zadání platebního příkazu…) pravidelně využívá zhruba 70 tisíc klientů a čtvrtina z nich využívá výlučně telefonní bankovnictví, tedy nevyužívá internetové bankovnictví ani pobočky.

Aplikace George klíč je novou bezpečnostní metodou, která kromě využívání telefonního bankovnictví umožňuje především používání nového digitálního bankovnictví George na internetu a v mobilním telefonu. Aplikace nahrazuje stávající přihlášování do přímého bankovnictví a potvrzování plateb v něm pomocí SMS. Klienti spořitelny si s přechodem na George budou volit, jakou variantu chtějí používat. Spořitelna doporučuje aplikaci George klíč.

Ta klienty ověřuje osobním autentizačním PINem nebo biometricky při každém vstupu do George ať už v počítači nebo v mobilu. Následná autorizace plateb v Georgi probíhá pomocí osobního autorizačního PINu.

George klíč představuje výrazné zvýšení bezpečnosti platebních transakcí, protože klienti již platby nemusí potvrzovat pomocí SMS zpráv, u nichž stále existuje určité riziko, že mohou být zneužity hackery při phishingu, říká Zeman a doplňuje: Předpokládáme, že aplikaci George klíč začne pro využívání našeho nového bankovnictví George postupně používat většina ze stávajících 1,5 milionů klientů našeho digitálního bankovnictví.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).