Česká nákupní centra se snaží zvyšovat loajalitu nakupujících pomocí volnočasových a kulturních aktivit, které ve svých prostorách nabízejí, stejně jako užší propojení s online nakupováním. Zaměřují se především na příslušníky tak zvané generace Z, kteří doplňkové aktivity v obchodních centrech vyhledávají.
Život příslušníků generace narozené pro roce 1995, kteří v současnosti vstupují na ekonomický trh, je mnohem více provázaný s moderními technologiemi, než tomu bylo u předchozí generace. Často také dávají přednost nákupu v e-shopech.
Obchodní centra se však podle odborníků nemusejí obávat, že pro ně internetové obchody budou znamenat výraznější ohrožení. Podle současných analýz USA se bude svět kamenných obchodů a online nákupního prostředí v budoucnu spíše stále úžeji propojovat. Zákazníci už dnes kamenné prodejny využívají jako showroomy, kde mají možnost si zboží fyzicky prohlédnout a osahat, ale i jako výdejny nákupu realizovaného přes internet.
„Obchodní centra rozšiřují portfolio služeb a mimo jiné budují zázemí i pro ty zákazníky, kteří jsou zvyklí být neustále online. Centra stále častěji využívají propojení s online prodejním kanálem, a zákazníci v nich tak nacházejí také výdejny a výdejní boxy populárních e-shopů,“řekl František Trunec ze společnosti GfK.