Hlavní navigace

Muži si půjčují na nová auta, ženy na vybavení domácnosti. 60 % ale neví, co je RPSN

Sdílet

Veronika Doskočilová

Úvěrový produkt si někdy sjednaly více něž dvě třetiny Čechů. Nejčastěji v souvislosti s bydlením nebo na vybavení domácnosti. Vyplynulo to z průzkumu agentury IPSOS pro společnost ESSOX.

Na bydlení si někdy půjčilo 32,2 % dotázaných. Kvůli vybavení domácnosti se pak zadlužilo 28,1 % respondentů. Nejčastěji přitom vybírají půjčku podle celkové ceny, kterou za ni zaplatí. Součet splátek je při sjednávání půjčky rozhodující pro 60 % oslovených. Necelých 17 % se rozhoduje podle výše měsíčních splátek a pro 11 % je nejdůležitějšíroční procentní sazba nákladů (RPSN).

Důvody půjčky se ale výrazně liší podle toho, jestli si ji bere muž nebo žena. Zatímco téměř čtvrtina mužů si v minulosti vzala úvěr na nový vůz, ženy investovaly častěji do vybavení domácnosti (34 %).  Polovina z oslovených preferuje její sjednání v kamenné pobočce. 33 % dává přednost zprostředkování půjčky online. Nejčastěji preferují sjednání půjčky online muži ve věku 36 – 53 let, zde by tuto formu volilo 40 % dotázaných.

Češi také vnímají finanční vzdělávání jako velmi důležité. Povinnou výuku finanční gramotnosti na druhém stupni základních škol by uvítalo 82 % dotázaných. To je dobrá zpráva, protože 60 % z oslovených nezná význam zkratky RPSN.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Diskuse byla uzavřena.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).