Direct pojišťovna si za loňský rok připsala zisk 227 mil. Kč. Letos v dubnu pak dosáhla hranice 4 mld. Kč v portfoliu (součet předepsaného pojistného u všech aktuálně uzavřených smluv). Počet klientů pojišťovny průběžně pořád roste. V České republice je to téměř 590 tisíc klientů, kteří u nás mají dlouhodobou smlouvu nebo využívají naše cestovní pojištění. Z tohoto čísla mám největší radost. A to i s ohledem na to, že jsme stále jediná neživotní pojišťovna na trhu, která nabízí možnost zrušit smlouvu kdykoliv. Klienti tedy s námi zůstávají, protože chtějí a jsou s námi spokojení,
myslí CEO Direct pojišťovny Michal Řezníček, podle kterého roste pojišťovna roste nejvýrazněji v cestovním pojištění, kde předepsané pojistné loni meziročně vzrostlo o 43 %. Druhé nejúspěšnější je pak pojištění pro podnikatele, které rostlo o 28 %. Pojišťovně se ale podle jejího šéfa dařilo také v oblastech havarijního a majetkového pojištění. Celkově loni v předepsaném pojistném meziročně vzrostla o 12 %.
Loňský rok byl podle Řezníčka rekordní v objemu peněz potřebných na vyplacení škod. Zatímco v roce 2023 to bylo 1,9 mld. Kč, loni toto číslo vzrostlo o 800 milionů na 2,7 mld. Kč. Do této statistiky se významně zapsaly ničivé povodně, po kterých Direct pojišťovna pomohla řešit více než 2600 škod v celkovém objemu přes 650 milionů korun,
dodal CEO pojišťovny.
Své výsledky za rok 2024 zveřejnila před časem také pojišťovna Pillow. Celkové předepsané pojistné (tj. peníze klientů za jednotlivá pojištění) dosáhlo za celý uplynulý rok hodnoty 1,2 mld. Kč. Pojišťovna druhý rok za sebou skončila v zisku. I jí ale zasáhly zvýšené výplaty pojistného spojené s ničivými povodněmi. Minulý rok byl z pohledu řízení rizika výjimečně náročný. Pillow pojišťovna v rámci povodní řešila celkem 1098 škod, naprostá většina z nich se týkala nemovitostí a 35 byly škody na vozidlech,
informoval Jakub Strnad, zakladatel a CEO pojišťovny.
Letos v březnu celkový počet pojistných smluv v Česku a na Slovensku překonal hranici 300 tisíc a počet klientů dosáhl čtvrt miliónu. Strategie pojišťovny je postavena na principu smart simple. Vše, co pro naše klienty navrhujeme a vytváříme, musí být jednoduché, ne však prostoduché. Složitost je chybou stejně jako přílišné zjednodušení. Posledních 5 let nám ukázalo, že lidé v Česku i na Slovensku tento přístup oceňují a je přesně tím, co požadují od moderní a férové pojišťovny,
myslí si Strnad, který připomněl, že Pillow pojišťovna nabídla první pojištění v roce 2020 a během 5 následujících let v povinném ručení zvýšila tržní podíl o 2,4 %. Podobný růst podle něj nyní Pillow pojišťovna zažívá na Slovensku, kam vstoupila ke konci roku 2023.