Uplynulá finanční krize už letos nebude mít na nákup vánočních dárků významnější vliv. Ty se budou jako obvykle nejčastěji koncentrovat v nákupních centrech s důrazem na nákup oblečení. Vyplývá to z průzkumu GfK Custom Research, který srovnával situaci v 16 zemích světa.
Čtvrtina z dotazovaných Evropanů se letos chystá utratit za dárky částku mezi 101 – 250 eury. Polovina z nich přitom potvrdila, že se jedná o podobnou sumu, jakou za dárky vynaložili o Vánocích v roce 2007. Necelých 38 % respondentů plánuje naopak utratit méně než před třemi lety. Zajímavé je, že skoro 16 % dotázaných letos neutratí za dárky ani cent. Největší podíl těchto respondentů pochází z Nizozemí, Češi o této myšlence naopak vůbec neuvažují. Mimo Evropu budou na dárcích nejvíce skrblit ještě Brazilci. Méně se bude utrácet ve střední Evropě, s útratou přes 1000 euro se naopak počítá jen ve Spojeném království a ve Švédsku.
Češi hodlají o Vánocích utratit do 250 eur, čímž se řadí spíše k západoevropskému trendu,
uvedl Jaroslav Jíra ze společnosti GfK Czech.