Hlavní navigace

Klienti České spořitelny už mají třetinu úspor v investicích

Sdílet

Češi začali víc spořit prostřednictvím investičních produktů, jako jsou například podílové fondy. Objem peněz, které tímto způsobem zhodnocují, rychle roste.

Zatímco na spořicích účtech mají klienti České spořitelny zhruba 614 miliard korun, objem prostředků, které individuální klienti investují v různých investičních produktech, již překročil 186 miliard. Nějaký typ produktu využívá 460 tisíc klientů, tedy zhruba každý čtvrtý z dvou milionů.

Banka zdůrazňuje, že spořicí účty nejsou vhodné pro dlouhodobé investování, protože neporazí inflaci. Peníze nad optimální rezervu tří až šesti měsíčních platů by měli klienti zhodnocovat v jiných produktech, jako je například stavební spoření, doplňkové penzijní spoření nebo už zmiňované investiční produkty, byť mohou být krátkodobě ztrátové.

Na investice se nemůžeme nikdy dívat pouze v krátkodobém horizontu, protože je to zavádějící. Vždy, když klientovi radíme, kam by měl své peníze investovat, tak s ním mluvíme o dlouhodobějším horizontu. Hlavní důvod je ten, že v investicích jsou roky úspěšné a roky neúspěšné, zdůrazňuje Roman Choc z České spořitelny.

Loňský rok byl z pohledu investorů velmi úspěšný, uvedla dále banka. Průměrné zhodnocení retailových investorů překonalo 4 %. Klíčové akciové fondy nabízené Českou spořitelnou vydělaly i přes 20 %.

Namátkou, americké akcie rostly o 30 procent, podobně tak ropa. Dluhopisy rostly od pěti do 15 procent a i úložky v českých korunách dosáhly ve fondech pozitivního zhodnocení, Martin Řezáč, šéf pobočky Erste Asset Management ČR.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).