Nabídka zaměstnaneckých benefitů hraje pro řadu Čechů čím dál větší roli při rozhodování, jaké místo nakonec přijmout. Vyšší poptávka začíná být hlavně po flexibilních zaměstnaneckých benefitech, jako vzdělávací programy, kulturní zážitky nebo sportovní a wellness aktivity. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Aon.
Za standardní nabídku naopak řada zaměstnanců považuje služební telefon a notebook, stravenky, dovolenou navíc, občerstvení na pracovišti, příspěvek na penzijní pojištění či pružnou pracovní dobu.
Platové ohodnocení je samozřejmě i nadále velmi důležitou a často nejdůležitější motivací, která nakonec rozhoduje o tom, do jaké práce Češi nastoupí, ale při srovnatelných platových podmínkách benefity rozhodují. Pro některé uchazeče je dokonce příjemnější, když zvolí nabídku, která je finančně o něco málo horší, ale nabízí řadu zaměstnaneckých benefitů, které jiná firma s mírně vyšším platovým ohodnocením nenabízí.
S postupující dobou lze podle průzkumu i nadále očekávat rostoucí trend flexibilních zaměstnaneckých benefitů a péče o zaměstnance. Vzhledem k dosavadnímu vývoji bude posilovat především poptávka po zaměstnaneckých výhodách, které umožňují sportovní a relaxační vyžití.