Hlavní navigace

Jaké chyby vám zmaří účast na dražbě?

22. 8. 2017

Sdílet

Dnes většina dražeb probíhá elektronicky. I přes to jsou nejčastější chyby jejich účastníků v obou případech dost podobné.

Chcete-li se na dražbu přihlásit, měli byste si pročíst základní dokument, kterým se dražby a aukce řídí, tzv. dražební nebo aukční vyhlášku. Najdete zde hlavní termíny, které je nutné dodržet.

Jistota

Abyste se  mohli dražby zúčastnit, musíte složit tzv. jistotu, tedy určitou finanční částku. Nenechávejte její zaslání úplně na poslední chvíli. Někdy je potřeba, aby se peníze připsaly na daný účet třeba dva dny před dražbou a to ještě do konkrétní hodiny, která může znamenat potřebu dalšího dne navíc pro jistotu, že se převod peněz uskuteční včas. U fyzických dražeb se většinou skládá dražební jistota v hotovosti až při jejich zahájení. V případě, že se draží nemovitosti ale může být požadován opět bezhotovostní převod.

Registrace

Nezapomeňte se na dražbu včas zaregistrovat, abyste stihli projít procesem ověření dražitelů a pak se včas přihlásili na konkrétní dražbu a složili jistotu.

Některé dražební portály přidělí variabilní symbol pro složení dražební jistoty až v momentě, kdy jste na dražbu přihlášeni. Nicméně podmínkou přihlášení, je již schválená registrace na dražebním portálu.  K tomu je ale nutné se registrovat a doručit podepsané dokumenty dražebníkovi. To může zabrat i několik dní. Pokud tedy necháte vše na poslední chvíli, můžete se z dražby takto vyšachovat, upozornil Pavel Tomek ze serveru Adol Monitor.

U fyzické dražby probíhá registrace před samotnou akcí.

Chyby v dokumentech nebo jejich nedodání

Při registraci vás potřebuje dražebník identifikovat jako osobu, získat vaše kontakty a dále musí vědět, kdo bude dražitelem. Proto dejte pozor při vyplňování na písařské chyby v názvu společnosti, IČ nebo adrese.

Podobně se můžete diskvalifikovat i kvůli chybějícím dokumentům. Většina dražebních portálů po registraci čeká na zaslání (poštou) nebo nahrání potřebných dokumentů do jakéhosi „Profilu“. Pověřený pracovník po převzetí dokumenty zkontroluje a je-li vše v pořádku, aktivuje vám účet. Poté se již můžete přihlásit do dražby, uvedl Tomek s tím, u právnických osob je vyžadován i výpis z Obchodního rejstříku ne starší 3 měsíce. V případě, že se manželé chystají kupovat nemovitost společně, měla by být přiložena zase plná moc toho druhého, případně je nutné registrovat oba.

Někdy může být chybou i špatná forma dokumentu. U elektronických dokumentů je někdy vyžadována tzv. konverze do elektronické podoby. De facto úředník např. na Czech pointu dokument naskenuje, přidá elektronický podpis a vy pak tento dokument můžete použít jako oficiální, radí Tomek.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).