Hlavní navigace

Jak je to s příspěvky zdravotní pojišťovny na lázně?

Gabriela Hájková

Zdravotní pojišťovna klientům u komplexní lázeňské péče může hradit veškeré náklady na vyšetření a léčení, dále stravu a ubytování ve standardní úrovni a také dopravu. To u pacientů, jejichž zdravotní stav neumožňuje přepravu běžným způsobem bez použití zdravotní dopravní služby. 

Zdravotní pojišťovna naopak nepřispívá na poplatek za lázeňský pobyt, který náleží obci, kde se lázeňské zařízení nachází. Ten musíte platit podle zákona o místních poplatcích (max. 15 Kč/den). Výjimku tvoří osoby nevidomé, bezmocné a osoby s těžkým zdravotním postižením, které jsou držiteli průkazu ZTP/P a jejich průvodci, dále osoby mladší 18 let a starší 70 let, vysvětlil Oldřich Tichý, mluvčí Všeobecné zdravotní pojišťovny.

Stejně tak si ze svého budete platit i případný příplatek za kategorii pavilonu, tedy nadstandardní ubytování. Jeho využití je ale vždy záležitostí dohody mezi poskytovatelem a pojištěncem, buď si pojištěnec sám požádá o nadstandardní ubytování a služby, nebo lázeňské zařízení před nástupem na lázeňské léčení tento nadstandard nabídne a pacient s tím souhlasí.

Nikdo vás nemůže nutit nadstandard využít. Problém může nastat, když jsou kapacity v daném zařízení a období v definovaném standardu bez příplatku naplněné. Pokud s nadstandardním ubytováním s příplatkem nesouhlasíte, obraťte se na dané lázeňské zařízení a vyjádřete nesouhlas nebo vše projednejte se svou zdravotní pojišťovnou. Vašemu požadavku by pak měla být přizpůsobena volba termínu a pokud to není možné, jiného lázeňského domu, případně i lázeňského místa, ale samozřejmě nikoli libovolně, ale podle indikačního seznamu, který mj. určuje, kde se které choroby léčí a podle platnosti návrhu na lázeňskou péči, který je v délce třech měsíců od data jeho vystavení lékařem.

Našli jste v článku chybu?