Youtubeři, tiktokeři, twicheři a další lidé, kteří sdílejí svá videa na různých sociálních platformách, nepřiznávají finančním úřadům v daňových přiznáních všechny příjmy, které v souvislosti se svojí prací mají. A to jak za samotné příjmy z provozování živého vysílání či zveřejňování videí, tak i z dalších příjmů plynoucích z prodeje produktů s logem, smluvních produktů, sponzoringu a podobně.
Zjistila to sekce daňové kontroly a analytika Generálního finančního ředitelství při své analýze zábavních internetových platforem.
Rozdíl mezi zjištěnými příjmy a údaji tvrzenými daňovými subjekty v přiznáních k dani z příjmů fyzických či právnických osob, případně k dani z přidané hodnoty těchto subjektů, včetně případů, v nichž daňová přiznání nebyla vůbec podána, činil například jen v dosud ukončených případech řešených Finančním úřadem pro Moravskoslezský kraj v souhrnu desítky milionů korun, které nebyly odvedeny do veřejných rozpočtů,
uvádí zástupce generálního ředitele Finanční správy Jan Ronovský.
Zatím Finanční správa postupovala mírně a dovolila hříšníkům doplatit daně dodatečně s možností splátkového kalendáře. Doporučuje také všem ostatním, aby svým daňovým přiznáním věnovali patřičnou pozornost a v případě, že snad ještě někdo další „zapomněl“ zdanit všechny příjmy, aby podal dodatečné daňové přiznání.
Kontroly budou totiž pokračovat, Finanční správa zde objevila široké pole působnosti. Další akce je naplánována na 1. pololetí 2023 a bude zahrnovat větší množství kontrolovaných platforem.