Direct pojišťovna zahájila emisi dluhopisů. Nabízí výnos 6,65 % ročně

10. 6. 2025

Sdílet

DIRECT pojišťovna Autor: Dalibor Z. Chvátal

Direct pojišťovna vydala čtyřleté, zajištěné dluhopisy Direct 6,65/29. Nabízí k nim roční výnos ve výši 6,65 % s tím, že úroky se budou vyplácet pololetně. Do dluhopisů je možné investovat od částky 10 000 Kč. Banka by chtěla prostřednictvím emise dosáhnout na 1,2 mld. Kč s možností navýšení max. na 1,6 mld. Kč.

Prostředky z emise jsou určené k navýšení kapitálu a dalšímu růstu Direct pojišťovny. Částí výnosů se budou také refinancovat vybrané předchozí emise dluhopisů. Emisi organizuje investiční skupina WOOD & Company. Do dluhopisů je možné investovat také online přes investiční portál opPORTUnity, který spadá pod platformu Portu od WOOD & Company. 

Dluhopisy jsou zajištěny zástavním právem k 100 % akcií Direct pojišťovny, stejně jako dalšími vybranými aktivy ve skupině. Direct pojišťovna navíc nemá žádné dluhy vůči bankám ani jiným třetím stranám. Díky tomu jsou tyto dluhopisy z pohledu rizikovosti srovnatelné s přímým vydáním dluhopisů samotnou pojišťovnou, uvedl k aktuální emisi Pavel Řehák, zakladatel a CEO skupiny Direct s tím, že hodnota LTV po plánovaném splacení předchozích emisí bude činit asi 37,8 %, což z dluhopisů podle něj činí investici hlavně pro investory hledající výnos a stabilitu.

Skupina Direct míří do Rakouska, koupí tam A1 Bank Přečtěte si také:

Skupina Direct míří do Rakouska, koupí tam A1 Bank

Prospekt k emisi najdete na webu Direct pojišťovny. Emitentem dluhopisů je společnost Direct Financing, sesterská společnost pojišťovny Direct. 

Klíčové parametry emise:

  • Název: Dluhopisy DIRECT 6,65/29
  • Emitent: Direct Financing s.r.o.
  • Objem: 1,2 mld. Kč s opcí navýšení až na 1,6 mld. Kč
  • Splatnost: 2029
  • Výnos: 6,65 % p. a.
  • Zajištění: 100 % akcií Direct pojišťovny a další zajišťovací instrumenty
  • Manažer emise: WOOD & Company
Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Autorka je zástupkyní šéfredaktora serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).