Hlavní navigace

Další problém pro druhý pilíř: stížnost kvůli klamání spotřebitele

Sdílet

Důchodová reforma se zatím nevyvíjí tak, jak její tvůrci předpokládali. Vstup do druhého pilíře je jen pozvolný. Lidé starší 35 let na to přitom mají čas jen do konce června. Nyní se objevil další problém. Ředitel poradenské společnosti DataLife Petr Temelkov podal na projekt stížnost k České národní bance. Domnívá se, že vláda některými informacemi klame spotřebitele.

Současná vládní kampaň pro II. pilíř je zavádějící a používá ne zcela pravdivé informace. Lidem slibuje, že pokud si vloží 500 Kč, stát jim přidá 750 Kč, tedy 150 % vložené částky. Tato informace je ovšem pravdivá jen ve dvou případech. Prvním z nich je situace, že se klient nedožije důchodového věku. Pak jeho dědici skutečně obdrží ke každému měsíčnímu příspěvku 150 % od státu, to jsou ta 3 %, které klient odváděl z důchodového pojištění, uvádí Temelkov v tiskovém prohlášení s tím, že druhým případem by byla garance dostatečně vysokého zhodnocení peněz, minimálně 2 % p. a. To proto, aby se v případě dvacetileté penze dorovnaly peníze, o které se klientovi sníží výplata penze z prvního pilíře. Účastí ve II. pilíři se totiž státní důchod, tedy první pilíř, krátí až o 15 %, dodává Temelkov.

Podnět podává Temelkov také proto, že tyto informace začaly používat už i některé penzijní a zprostředkovatelské společnosti. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).