Hlavní navigace

ČSA změnila pravidla hry a teď nestíhá odbavovat vlastní klienty

13. 9. 2012

Sdílet

České aerolinie nezvládají nápor vlastních klientů, kteří se snaží na poslední chvíli, jen několik týdnů před vypršením platnosti věrnostních mil, tyto míle vyměnit za letenky. Míle většině dlouholetých klientů – střadatelů vyprší již s prvním říjnem. Obvyklá čekací doba v kanceláři ČSA v řádu několika málo minut až desítek minut se tak proměnila v nekonečné řady desítek lidí, kteří čekají často již od rána.

Druhá možnost, jak se domoci letenek za své míle – infolinka ČSA, klienty dle vyjádření jednoho z nich odkazuje na informaci, že je aktuálně schopná vystavit letenky pouze na lety operované přímo ČSA, nikoliv partnery.ČSA si za tento nápor může sama – změnou pravidel omezila platnost každé míle, toto pravidlo se vztahuje i zpětně na míle nabyté před účinností nových podmínek.

O této změně však nedostatečně informovala své klienty, kteří se tak ve většině případů o expiraci nedozví vůbec, v lepším případě se o ní dozvěděli až teď a snaží se své nastřádané míle zachránit. Jeden z klientů, který si pořadový lístek vyzvedl těsně před jedenáctou, stále čeká na pobočce v ulici V Celnici, a po třech hodinách se pomalu posouvá vzhůru v pořadníkovém systému, který ČSA v posledních dnech zavedla. Čtěte také: Vyčistěte si chrup za 13 700 Kč. Tipy, jak nenechat propadnout míle ČSA 

Redakce serveru Měšec.cz obdržela po vydání aktuality reakci od ČSA, kterou zde níže v plném znění zveřejňujeme:

Je pravdou, že České aerolinie se v letošním roce rozhodly provést několik změn ve svém věrnostním programu. Jednou z nich je i omezení platnosti nasbíraných mílí na 24 měsíců, a tedy expirace těch, které členové věrnostního programu získali před více jak dvěma roky.

Podle článku 6.1 obecných pravidel věrnostního programu OK Plus si České aerolinie „…vyhrazují právo kdykoliv změnit či doplnit tato Pravidla i bez předchozího oznámení. Veškeré změny či doplňky budou vyvěšeny na www.okplus.cz, a to minimálně 7 dnů před nabytím účinnosti změn v nich stanovených. Nebude-li člen se změnami či doplňky souhlasit, je oprávněn své členství v souladu s článkem těchto Pravidel ukončit“. Článek 6.2 téhož dokumentu pak uvádí, že „O změnách v pravidlech programu jsou členové informováni minimálně prostřednictvím členského časopisu OK Plus News, který České aerolinie rozesílají pravidelně 2× ročně všem členům OK Plus, a to elektronicky na platnou e-mailovou adresu uvedenou v profilu člena.“

V třetím odstavci svého článku píšete, že České aerolinie neinformovaly své klienty dostatečně. To ale není pravda. Informace o plánované změně a expiraci nastřádaných mílí byla postupně během celého roku doručována všem členům věrnostního programu OK Plus tak, aby o své míle nepřišli a měli dostatek času na jejich zhodnocení.

Níže naleznete chronologický seznam kroků, kterými společnost informovala členy věrnostního programu o plánovaných změnách.

  • Na konci února 2012 byl na webových stránkách OK Plus zveřejněn soupis plánovaných změn včetně expirace „starých“ mílí s platností od 1. května 2012 s účinností od 1. 10. 2012.
  • 15. března byl soupis změn ve věrnostním programu (vč. Expirace mil) součástí pravidelného měsíčního výpisu ze zákazníkova konta.
  • O týden později odešel všem členům věrnostního programu OK Plus email informující
    o plánované změně pravidel včetně změny pravidel u expirace mil. Email byl odeslán automaticky na adresy, které klienti uvedli při registraci a na které jim pravidelně chodí měsíční výpisy.
  • 24. dubna obdrželi všichni členové OK Plus členský časopis OK Plus elektronický ve formátu PDF s přehledem změn a novinek v programu.
  • 22. června byl odeslán email všem členům, jejichž míle expirují 1. říjnu 2012. Zpráva obsahovala konkrétní informace pro každého člena – kolik milí mu expiruje a jaké jsou možnosti jejich využití.
  • Během letních prázdnin byli členové OK Plus informováni o blížícím se říjnovém termínu expirace mílí, a to prostřednictvím pravidelných výpisů z účtů. Klientům bylo také doporučeno, aby nenechávali výměnu milí za letenky či zboží na poslední chvíli.

Klienti, které mají veškeré své míle zatím platné, budou o případné expiraci informováni následovně:

  • V pravidelném měsíčním výpise budou mít vedený počet mílí k expiraci v aktuálním
    a následujícím měsíci.
  • V pravidelném měsíčním výpise bude uvedeno datum expirace všech ostatních mílí.

Pokud někomu hrozí vypršení platnosti všech mílí na účtu (tzn. neletěl 2 roky s ČSA, nebo neplatil vybranou kreditní kartou), je mu v období 3 a 6 měsíců před tímto datem zasílán automatický informační email o blížící se expiraci, včetně nabídky veškerých možností, jak míle před jejich propadnutím zhodnotit.

Jak vyplývá z výše uvedeného, České aerolinie informovaly své zákazníky o změnách a blížící se expiraci mílí průběžně již od března 2012, a to nad rámec svých povinností vyplývajících z výše citovaných podmínek věrnostního programu.

Pokud by si člen věrnostního programu nepřečetl březnový email oznamující změny, měl možnost se v elektronickém výpise za měsíc červen dozvědět, kolik jeho mílí expiruje k 1. říjnu. Jak už bylo řečeno výše, zákazníkům bylo doporučeno, aby výměnu mílí nenechávali až na dobu těsně před jejich expirací. Bylo už ale na rozvážení každého člena věrnostního programu, kdy a v jakém časovém předstihu před expirací mílí si je vymění za bonusové letenky či nabízené zboží. Všechny informace uvedené výše jsme připraveni kdykoli prokázat.

Tato aktualita byla zaslána čtenářem serveru Měšec.cz pomocí formuláře Přidat aktualitu. Děkujeme!

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).