Hlavní navigace

Češi často neví, co mají v asistenčních službách. Při problému pak volají rodině

Veronika Doskočilová

Češi si často sjednají pojištění domácností, jehož součástí jsou i asistenční služby, ale v případě pojistné události začnou zmatkovat. Ne všichni totiž čtou pojistné podmínky a mnohdy si tak nejsou jisti, jestli daná situace do jejich pojištění spadá či nikoli. Situaci pak řeší tím, že volají známým a rodině a poptávají někoho, kdo už podobnou situaci řešil a může je odkázat na příslušného odborníka. V případě krizové situace řadu lidí mnohdy nenapadne se na asistenční služby obrátit a problém se snaží co nejrychleji vyřešit vlastní cestou. Například začnou obvolávat známé a poptávat zámečníka nebo instalatéra. Zbytečně pak ale utrácí rodinné finance za něco, co je již zahrnuto v ceně pojistky, uvádí Vanda Kýpeť, produktová manažerka Slavia pojišťovny.

Na asistenční služby je přitom možnost se mnohdy obracet nonstop. Ta by správně měla poradit, jak nepříjemnou situaci řešit a jak postupovat při nahlášení pojistné události pojišťovně. Poskytne ale i technickou asistenci, zajistí servisní pomoc a postará se o organizaci odklízecích prací. Asistenční služby nefungují pouze jako rádce po telefonu, ale zajistí zámečníka, instalatéra, elektrikáře či třeba pokrývače a pomohou i s dopravou. V případě potřeby se ujmou organizace opravných a odklízecích prací, aby se byt nebo domácnost dostala co nejdříve do původního stavu, popisuje Vanda Kýpeť.

Je však potřeba vždy číst pojistné podmínky a vědět, co je součástí pojištění, které platíte. Při nahlašování si pak připravte vaše údaje, číslo pojistné smlouvy a informace o události, kterou nahlašujete.

Našli jste v článku chybu?