Klienti Air bank mohou od dnešního dne platit v obchodech i mobilem. Banka spustila placení přes chytré telefony se systémem Android a technologií NFC přímo ve své bankovní aplikaci My Air. Přes ni účet v bance ovládá už více než 275 tisíc lidí. Aplikace kromě jiného sama pozná, jestli klient NFC ve svém telefonu má, a na novou možnost jej upozorní.
Kdo chce mobilem platit, potvrdí to v aplikaci, zadá svůj PIN pro potvrzování plateb (pokud jej ještě nemá, v tomto kroku si PIN nastaví) a je hotovo. Když má klient ke svým běžným účtům více karet, vybere si, jakou kartu má telefon pro placení používat.
Při placení v obchodě klientovi ve většině případů stačí, aby rozsvítil svůj telefon a přiložil jej k platebnímu terminálu. Některé typy telefonů mohou vyžadovat i odemknutí úvodní obrazovky. Pokud klient platí nákup nad 500 korun, zadá navíc ještě PIN pro potvrzení platby. Oproti placení bezkontaktní kartou se v tomto případě PIN zadává přímo na displeji telefonu a poté klient telefon k terminálu přiloží ještě jednou, aby celou transakci dokončil.
Air Bank do budoucna chytá i výběry ze svých bankomatů přes chytrý mobil. Jedná se o zcela novou věc, a to nejen pro nás, ale i pro společnost Mastercard, se kterou na možnosti vybrat si z bezkontaktního bankomatu chytrým telefonem spolupracujeme. Dá se říct, že vlastně musíme proklestit úplně novou cestu, proto v tuto chvíli ještě nemáme stanovený termín spuštění,
dodává Jaromír Vostrý, produktový manažer pro platební karty a bankomaty Air Bank.
Placení mobilem v tuto chvíli umožňují ještě ČSOB, Komerční banka, mBank, Moneta a J&T Bank. ČSOB má vlastní aplikaci NaNákupy. Další banky spolupracují s Googlem a platby mobilem realizují přes jeho aplikaci Google Pay. Komerční banka původně placení mobilem spustila také ve své mobilní aplikaci, postupně ale přechází na Google Pay.
Další banky se budou postupně přidávat. Například Česká spořitelna platby mobilem chystá zprovoznit na jaře či v létě.