Hlavní navigace

Odborná porota

Reklamní spoty hodnotila také odborná porota. Každý člen odborné poroty vybral tři nejlepší spoty a určil jejich pořadí (1. místo získalo 3 body, 2. místo 2 body, 3. místo 1 bod). Po sečtení všech hlasů bylo stanoveno pořadí na prvních pěti místech.

Členové odborné poroty:

  • Veronika Bartošová, redaktorka, Trend Marketing
  • MasterCard – kreativní koncept už pár let nezměnili, ale nuda to zatím není. Intenzivní a dojímavá tresť všeho, co si s fotbalem spojujeme. Silná emoce a hluboce pravdivá myšlenka, že peníze nejsou všechno, u mě zvítězily.
  • Wiener Städtische Versicherung Gruppe – Jasné a jednoduché sdělení, s vtipem a hlubší podstatou (doprošování se základní lidské slušnosti:)). Navíc spojení sachrdortu a vídeňské skupiny je dalším příjemným vtípkem této reklamy, což možná pomůže divákovi zapamatovat si, že jde o nějakou vídeňskou pojišťovací skupinu, když její název do té doby možná neslyšel…
  • GE Money Bank – Má to vtip, jasné sdělení a je to hezky svázané s populární písní… a člověk nemusí moc pátrat po tom, co nám chce vlastně banka říct. Oceňuji důraz na lokální reálie, včetně hudby.
  • Petr Broža, produktový ředitel, Extra Publishing
  • Home Credit – Dooost vtipný
  • Česká pojišťovna – Dobrý nápad
  • DIRECT Pojišťovna – Vtipný
  • Robert Černý, výkonný producent, QQ Studio Ostrava
  • DIRECT Pojišťovna – Pokud bych se měl přidržet názvu soutěže „Nejlepší finanční reklama 2008“, toto místo bych jednoznačně udělil sérii spotů „Zloději“, kterou realizovala pro DIRECT Pojišťovnu MARK BBDO. Uvěřitelné spoty (já se taky nachytal), celá kampaň byla originální a efektivní. Tleskám agentuře za nápad a zpracování a zadavateli za odvahu. Snad se budou inspirovat i ostatní.
  • Česká pojišťovna – Velmi povedená, originální obrazová zkratka s výborným hudebním doprovodem, která zaujme a nutí diváka při dalším setkání se se spotem „nepřepínat“. V závěru spotu je zvolen jednoznačný a srozumitelný apel „rychlost výplaty úrazového pojištění“, na který bychom snad nenašli negativní protiargument. Tento spot by mě přesvědčil o zřízení úrazového pojištění právě u České pojišťovny.
  • Generali pojišťovna – Exotické prostředí, přesvědčivá kreativa a zpracování, i argument „ochrana klienta v džungli“ dává slušný potenciál k zapamatovatel­nosti spotu v jinak víceméně šedivém konkurenčním prostředí ostatních spotů v roce 2008.
  • Petr Fejtek, šéfredaktor, FP-Finanční poradce
  • Kooperativa, pojišťovna – Pointa, že Ludvík je „jen“ sádrový Beethoven
  • Generali pojišťovna – Úžasná divočina i hezké heslo „když vás někdo chrání“
  • Česká spořitelna – Výběr a volba parametrů produktů (i když to tak úplně není pravda)
  • Jarmila Frejtichová , šéfredaktorka, měsíčník Moderní řízení
  • GE Money Bank – Tvůrčí využití prvku obsese, nedá se nezapamatovat.
  • AXA pojišťovna – Jednoduché, účinné, zapamatovatelné
  • Komerční banka – Roztomile perverzní
  • Jana Chuchvalcová, šéfredaktorka, Bankovnictví
  • Modrá pyramida stavební spořitelna
  • Komerční banka
  • AXA pojišťovna
  • Dalibor Z. Chvátal, šéfredaktor, finanční server Měšec.cz
  • Home Credit
  • Komerční banka
  • DIRECT Pojišťovna
  • Josef Janda, redaktor, finanční server Měšec.cz
  • UNIQA pojišťovna – Reklama, která má švih, zejména díky hudebnímu podkladu, jen chybí záběr na věk mezi 8 – 35 rokem. Třeba období dospívání by nemuselo být špatné
  • ČSOB – Reklama zaujme zejména paradoxy (bar/čerpací stanice, hotel/farma, restaurace/fit­ness).
  • Hypoteční banka – Stručná, informativní, milá na pohled
  • Tomáš Jindříšek, Managing Director, Ogilvy Interactive
  • UNIQA pojišťovna  – Hezká exekuce, i když nic šokujícího. Jasné sdělení a „baví Vás“ se na to dívat.
  • Česká pojišťovna  – Jednoduché sdělení, výborné provedení. Trochu umělecká realizace v jinak nudné šedi.
  • Generali pojišťovna – Zajímavé vytěžení symbolu Generali. U řady jiných pojišťoven hrozí ve spotech snadné zaměnění značky.
  • Václav Křivohlávek, zástupce vedoucího katedry bankov­nictví, finančního investování a pojišťovnictví, Vysoká škola finanční a správní
  • Česká spořitelna – Petr Čech jako „tvář spotu“ je známou uznávanou důvěryhodnou osobou, i když také není bez chyby, ale s naprogramováním je a musí být prostě excelentní a spolehlivý. Jako Česká spořitelna.
  • Hypoteční banka – Dokonale sehraný tým. Vtipně je použita zastávka v boxu při závodech Formule I, které lidé znají, sledují a obdivují. Proč tedy nepřenést obdiv i na Hypotéční banku?
  • Penzijní fond České pojišťovny – Prožít pohodové stáří je asi přáním všech, i když ne všichni se těší na potápění a podobné sporty ve věku od 60 let (teprve po šedesátce lze vybrat peníze jednorázovým vyrovnáním a při standardní platbě cca 500 Kč od 30 let nejsou úspory ekvivalentní slibům spotu). To si ale málokdo při reklamě uvědomuje. Pokládám ji za zavádějící a neférovou, i když jsem ji z hlediska nápadu zařadil na třetí místo.
  • Patrik Nacher, provozovatel, Bankovnípoplat­ky.com
  • Generali pojišťovna – Spot působí uklidňujícím dojmem, atraktivní záběry, akce, nápaditost spojení maskota pojišťovny se životem – dodává pocit bezpečí. Snadná přiřaditelnost spotu ke společnosti, spot má náboj a dynamiku.
  • DIRECT pojišťovna a GE Money Bank – Originální a hravý spot, snadná zapamatovatelnost, komunikace logické výhody úspory díky on-line službám, efektivní, odlišující se od konkurence.
    Jasná komunikace s jednoduchým příběhem a překvapivým zakončením. Není co dodat.
  • mBank a Raiffeisenbank – Z hlediska obsahu sdělení nemohu jako provozovatel serveru, který se zabývá bankovními poplatky, vynechat reklamy na tyto dvě instituce. U mBank navíc nevšední spot se zajímavým závěrem (bereme-li navíc v úvahu, že BRE Bank působí v silně katolickém Polsku).
  • Pavel Nesejt, ředitel, Finance.cz
  • Kooperativa, pojišťovna – Nemám rád využívání dětí v reklamně, ale citlivost, samotný nápad a celkový vtip, kterak je ztvárněno ve spotu Kooperativy, si zaslouží absolutorium.
  • Raiffeisenbank – Když si odmyslíme samotný fakt, na co nás to reklamou balamutí (desetikačka každý měsíc zpět?), pak spotu nelze téměř nic vytknout. Nevím, jakou měla kampaň úspěšnost, ale dokážu si představit, že i relativně velkou. Odvaha zadavateli nechyběla ani při souhlasu s použitím hovorového „rajfka“. A to je dobře, to dává spotu dobrou tečku.
  • Česká spořitelna – Využití populární osobnosti ve finanční reklamě není běžné a nese s sebou velká rizika pro zadavatele. České spořitelně, tedy její agentuře, se to však povedlo přímo mistrovsky!
  • Petr Nešpůrek, Head of MEC Interaction, Mediaedge:cia Czech Republic
  • Home Credit  – Dávám HC na nejvyšší stupínek, a to zejména díky skvělému hereckému výkonu Martina Taclíka. Reklama je rozhodně nejvtipnější a tím pro mě nejzapamatova­telnější ze všech hodnocených spotů. V závěru už trochu vynechávám konkrétní nabídku, ale to je holt daň za úvodní vtipnou scénu. Navíc tím, že se jedná o seriál, se na další spoty od HC těším; což třeba o podivně metaforující KB říct nemohu.
  • Kooperativa, pojišťovna  – Ludvík upadl a rozbil si hlavu – podobně jako u Home Credit na mou pozornost lépe působí vtipné životní situace, než hard-sale produktových výhod. Kooperativa si v životním pojištění udržuje už pár let podobné scénáře, provedení i příjemný humorný nadhled nad možnými životními riziky, a to chválím. Spot už ve mě však nezanechává stopu konkrétní nabídky a jiného než pocitového důvodu pro návštěvu pobočky.
  • Penzijní fond České pojišťovny – Ano, přesně takhle se chci mít a spot mě usvědčuje, že s PFČP se tento sen může splnit. To beru, to chci. Zpracování a rozdělení obrazu do více samostatných animačních sekvencí po většinu reklamy vyvolává spíše dojem reportáže než reklamy a snad i proto tomu mám chuť uvěřit.
  • Martin Novosad, dramaturg centra dramatické tvorby, Česká televize, Ostrava
  • Home Credit
  • DIRECT Pojišťovna
  • Komerční banka
  • Světlana Rysková, šéfredaktorka, Finmag – finanční magazín
  • Komerční banka – Je vtipná, není zavádějící ani klamavá, mírně pikantní. Půjčku a její splácení nelíčí jako nic skvělého.
  • AXA pojišťovna – Upozorňuje vtipně na doplňkovou službu k povinnému ručení. Ostatně sama služba je na trhu výjimečná.
  • mBank – Jde o upozornění, že banka neúčtuje poplatky s odkazem na to, aby se klient přesvědčil – není to klamavé a celkem originální
  • Ján Simkanič, výkonný ředitel, Internet Info
  • AXA pojišťovna – Dobrá konkurenční výhoda předvedená názorně a s nadhledem. Funguje.
  • GE Money Bank – Využít reálných zkušeností a pocitů zadlužených klientů ve svůj prospěch je moc pěkný a kupodivu funkční nápad. Škoda jen, že realita v GE Money určitě nebude jiná než při splácení úvěru u konkurence. Ale co, je to anketa o nejlepší reklamu.
  • Česká pojišťovna – Podobný princip jako v prvním případě, elegantní provedení, možná jen ta konkurenční výhoda je méně hmatatelná, reálná a uvěřitelná, takže dávám třetí místo. Osobně dávám přednost té verzi téhle reklamy, kde hlavní roli místo člověka hraje nabourané a rázem opravené auto.
  • Tomáš Skřivánek, šéfredaktor, E15
  • ČSOB – Profesionální reklama, která není sterilní, má vtip, vytváří ve mně dojem, že banka je kompetentním partnerem, který mi rozumí.
  • AXA pojišťovna – Výborná segmentová reklama. Pojišťovna si vybrala objemové kategorie vozů a cílové skupiny, na které její reklama na autopojištění působí. Myslím, že tento přístup je daleko efektivnější než jen lákání na cenu jako v případě pojišťovny Direct.
  • Komerční banka – Z hlediska posunu image banky od korporátní banky v banku retailovou skvěle odvedená práce. Název „půjčka bez rizika“ ale považuji za velmi problematický a zavádějící. Reklama je ale povedená a vtipná.
  • Václav Sochor, šéfredaktor, Strategie
  • Česká pojišťovna – Oceňuji především originální myšlenku (alespoň doufám, nikde jsem dosud neviděl) a pečlivé zpracování spotu. Česká pojišťovna tímto spotem budí dojem seriózního podniku, neparoduje sama sebe ani konkurenci (což je, jak se zdá z ostatních spotů, téměř „standard“), a přitom není nudná. Reklamy na 2. a 3. místě jsou sice možná na první pohled „lákavější“, ale vtip sám o sobě nestačí.
  • DIRECT pojišťovna – Vtipná reklama s mnohokrát použitým motivem. Velmi dobře technicky zpracováno.
  • mBank – Tady už je motiv (zpověď v kostele) v reklamě tak nadužívaný, že bych tento spot nijak nevyzdvihl, nebýt odvážné pointy na konci, která si nepochybně vyžaduje „osvíceného“ a k netradičním řešením vstřícného zadavatele.
  • Jan Suda, Online Media Director, Universal McCann
  • Česká pojišťovna – Jako největší výhodu spotu vidím jeho „neokoukatelnost“, kdy na rozdíl od mnoha jeho „kolegů“ je na spot hezké se dívat v současném „přeclutterovaném“ reklamním prostředí. To má velkou výhodu v tom, že reklama lidi spíše zaujme než naštve. Benefit rychlosti je zároveň efektně a netradičně komunikován. Díky podobně komunikovaným dalším produktům zadavatele v jiných spotech je pak držena jasná linie značky.
  • Komerční banka – Možná ne až tak originální, zato vkusně provedené „ztělesnění“ finančního produktu je zapamatovatelné. Spot působí příjemně a jistou dávkou kontroverze a mírným vtipem nenudí.
  • MasterCard – Profesionální provedení, atmosféra, která zaujme a přesná linie komunikace MasterCard. Zároveň „evropské“ provedení dává produktu mezinárodnost, která je pro platební karty důležitá.
  • Hana Šebelová, marketingová ředitelka, Internet Info
  • Home Credit – Černý humor, to je naprostá sázka na jistotu u všech reklam této série. Navíc nikdy nechybí jednoduché a srozumitelné sdělení.
  • Česká spořitelna – Reklama nesází na vtipnost, jako jiné oblíbené spoty, ale na zajímavé spojení známé tváře a kvalitního zpracování, které reflektuje oblibu počítačových technologií. Jasné sdělení toho, že produkt lze sestavit podle vlastních preferencí.
  • GE Money Bank – Vtipné zpracování vycházející ze současného trendu života na dluh. Jako u většiny reklam této společnosti nejsou opomenuty detaily ve zpracování, stejně jako výběr hudebního podkresu.
  • Dagmar Šístková , šéfredaktorka, O Pojištění.cz
  • Modrá pyramida stavební spořitelna
  • UNIQA pojišťovna
  • Wiener Städtische Versicherung
  • Jaroslav Tomčík, odborný asistent, ČVUT Praha
  • mBank
  • Česká spořitelna
  • ČSOB
  • Věra Tůmová, zástupkyně šéfredaktora, Peníze.cz
  • GE Money Bank – Jedinečný nápad využívající profláklého a oblíbeného songu Lucie Bílé + vtipný moment, kdy splátku lze vidět na každém rohu… to musí štvát každého, což může reklamě pomoci si zapamatovat.
  • mBank – Docela vtipný kousek, ale pravděpodobně převzatá zahraniční (polská) reklama, která se snaží zaujmout provokativním tématem kněze…což v málo katolickém Česku může jen málo pobouřit, či rozpoutat veřejné pohoršení.
  • Raiffeisen stavební spořitelna  – Příliš mnoho žlutých mužíků. Podivné, ale právě proto možná dobře zapamatovatelné.
  • Petr Zámečník, šéfredaktor, Investujeme.cz, Hypoindex.cz
  • Česká spořitelna
  • MasterCard
  • ČSOB
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).