Zvýšit věrnost svých zákazníků by chtěla většina obchodníků

[Tisková zpráva] Zákazníci budou letos méně utrácet, myslí si to většina obchodníků oslovených v anketě uspořádané v rámci ocenění GE Money Bank Obchodník roku 2011.

 Mezi důvody uvádějí rostoucí nejistotu zákazníků, nižší ochotu nakupovat a také zdražení výrobků vlivem změny sazby DPH. Obchodníci se proto snaží různými způsoby zvýšit loajalitu svých zákazníků.

„Mnoho obchodníků sází pro rok 2012 především na neustálé zlepšování služeb a poskytování nadstandardních výhod věrným zákazníkům – často prostřednictvím stále oblíbenějších věrnostních programů. Takové jsou naše přímé zkušenosti, které jsme nasbírali nejen z provozování věrnostního programu bene+,“ říká Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank.

Pro některé obchodníky je zavedení věrnostních programů novinkou, jiní už tyto nástroje s úspěchem využívají několik let, a proto své služby rozšiřují i dalšími směry. Například společnost dm drogerie markt sází kromě svého zavedeného věrnostního programu také na rozšiřování řady vlastních značek: „Zákazníci neomezují počet nákupů, ale přiklánějí se k cenově příznivějším variantám. Co se kvality týče, nabízíme srovnatelnou kvalitu v rámci dm privátních značek. Vzhledem k jejich rostoucímu podílu plánujeme na příští rok uvedení odhadem stovky nových cenově přijatelných výrobků,“ říká Eva Vaněčková, PR manažerka dm drogerie markt.

Jiný trend pozorují někteří prodejci luxusnějšího zboží. „V prodejnách Blažek zákazníci preferují módní zboží, nikoli levné. Zákazníci více zvažují, za co své peníze utratí.  Většinou kupují pouze to, co právě potřebují. Množství jednotlivých nákupů je podobné, ale zákazníci více investují do kvality,“ říká Klára Smetáková, marketingová manažerka Blažek Praha.

V prodejnách ložního prádla SCANquilt  zase sází především na dobrou zákaznickou zkušenost s jejich výrobky a co nejlepší služby i přímo v obchodech: „Soustavně pracujeme na zlepšování kvality obsluhy. Zvýšili jsme například intenzitu mystery shoppingů,“ říká Petr Limberský ze SCANquilt.

GE Money Bank Obchodník rokug

Ocenění GE Money Bank Obchodník roku je barometrem kvality českého maloobchodu, který si během osmi let své existence získal respekt mezi obchodníky, zástupci médií a především samotnými spotřebiteli, kterým pomáhá snáze se orientovat v široké nabídce maloobchodu.

Až do 29. února 2012 probíhá SMS a internetové hlasování na stránkách www.obchodnik-roku.cz, z jehož výsledků vzejde držitel titulu GE Money Bank Obchodník roku 2011 – Cena veřejnosti. Po celou dobu hlasování budou na webových stránkách ocenění k dispozici průběžné výsledky. Seznam cen, které na účastníky hlasování čekají v jednotlivých týdnech, je k dispozici rovněž na www.obchodnik-roku.cz.

Vítězové oborových kategorií, Ceny veřejnosti a držitel titulu GE Money Bank Obchodník roku 2011 budou zveřejněni během slavnostního večera na přelomu března a dubna 2012.