Raiffeisenbank dále zlevňuje: u eKonta bude klientům platit dvojnásobnou částku, ruší poplatek za nadměrný vklad i blokaci karet

Navýšení bonusu placeného majitelům eKonta každý měsíc z 10 Kč na 20 Kč. Zrušení poplatku za nadměrný vklad hotovosti. Zrušení poplatku za blokaci karty. Zrušení poplatku za příchozí urgentní a expresní platby. Zvýšení poplatků u nesplácených úvěrů. Zvýšení cen starých cenových programů.

Hlavní změny v cenové politice banky

Raiffeisenbank k 1. červenci připravuje nový sazebník. Hlavním heslem přípravy nového sazebníku je ještě větší zvýhodnění našich věrných klientů, tedy těch, kteří si k nám posílají výplatu, využívají internetové bankovnictví nebo u nás využívají další produkty, ať už vkladové nebo úvěrové. Naopak negativní změny jsme připravili pro klienty, kteří nechtějí splácet své úvěry, komentoval změny člen představenstva zodpovědný za retailové bankovnictví Mário Drosc.

Raiffeisenbank tak ještě více zvýhodňuje svůj vlajkový účet eKonto. Raiffeisenbank se loni stala první a dosud jedinou bankou na trhu, která za vedení účtu platí klientům. Nyní částku tohoto bonusu zvyšujeme, od července každý klient splňující věrnostní podmínky získá od banky měsíčně 20 korun namísto dosavadních deseti, uvedl Mário Drosc.

Bonus v nové výši 20 Kč má v sobě i charitativní rozměr. „Klient se tohoto bonusu může jednoduchým kliknutím vzdát ve prospěch vybrané charitativní organizace,“ uvedl Mário Drosc. Banka pak tuto částku namísto účtu klienta pošle na účet vybrané sbírky – v tuto chvíli spolupracuje s projekty Pomozte dětem!, Český červený kříž a Konto Bariéry. Ročně tak banka přispěje na charitu částkou v řádu stovek tisíc korun. I kvůli bonusu připisovanému na účet klienta je eKonto pravidelně vyhlašováno za nejlepší i nejlevnější účet v České republice. Kombinuje v sobě totiž nízkou cenu s vysokou kvalitou a ojedinělými službami. Pokud klient splní věrnostní podmínky, získá zdarma běžný účet se spořicím účtem, kartou a internetovým bankovictvím, zdarma má i kontokorent a dva výběry z bankomatu. Účet přitom nabízí nejvyšší možné zabezpečení a ojedinělé služby, jako je zamykání platební karty nebo multiměnový účet. Banka zároveň ruší některé citlivé poplatky: nově bude zdarma blokace karty v případě její ztráty či odcizení, doposud tento poplatek mohl činit až 2000 Kč.

Další červencovou změnou bude zrušení poplatku za nadměrný vklad hotovosti, kde si dosud banka při hotovostních vkladech soukromých osob nad půl milionu korun účtovala 10 Kč + 0,15% z výše vkladu. Poplatek za nadměrný vklad patřil mezi nejvíce kritizované poplatky mezi klienty, my chceme klientům naslouchat a inspirovat se jejich přáními, vysvětlil Mário Drosc.

Zdarma bude i poplatek za sestavení výpisu, výpisy přes internet tak klienti získají zcela zdarma (nyní je zdarma pro klienty splňující věrnostní výhody u eKonta), naopak cena poštovného u papírových výpisů se u všech typů účtů zarovná na 20 Kč. Zdarma bude nově rovněž poplatek za přijaté expresní a urgentní platby (doposud až 500 Kč v případě zahraničních plateb), klienti u příchozích urgentních zahraničních plateb budou platit max. poplatek 1200 Kč oproti dosavadním 1500 Kč. Na druhé straně Raiffeisenbank zvyšuje poplatky spojené s nesplácením úvěrů. Na neplatiče budeme přísnější, sankce zvyšujeme, uvedl Mário Drosc. Částka za zaslání písemné upomínky tak vzroste na 300 až 1000 Kč z dosavadních 200 – 500 korun. Zároveň banka zavádí poplatek za poskytnutí spotřebitelského úvěru ve výši 1% z výše úvěru.

K dalším změnám dochází u výběhových cenových programů a produktů. Prioritou je pro nás eKonto, novým klientům už tyto účty nenabízíme a staré chceme motivovat k přechodu na výhodnější eKonto, změna starého programu na eKonto je zdarma a lze jí u některých programů udělat i bez návštěvy pobočky, vysvětlil Mário Drosc.

Zároveň dochází k navýšení poplatků za operace na pobočce – cena podání papírového příkazu přes sběrný box vzroste z 15 Kč na 20 Kč, poplatek za podání příkazu na přepážce se zvýší z 33 na 38 korun. Stejná transakce přes internetové bankovnictví vyjde klienta na tři koruny, tuto cenu neměníme. Úpravou cen za podání příkazu na přepážce chceme klienty motivovat k využívání internetu nebo telefonického bankovnictví. U eKonta přitom naši klienti přes internetové bankovnictví zadávají více než 99 procent všech platebních příkazů, uzavřel Mário Drosc.

Změny jsou platné od 1. července, nový ceník banka zveřejní na svých internetových stránkách v nejbližších dnech.