Zneužití karet: nejklidnější mohou být klienti Poštovní spořitelny

PRAHA, 3. ledna – Zneužití odcizených či ztracených platebních karet je nepříjemné. Různé banky k tomuto tématu přistupují různě – některé klienta za ztrátu karty klienty trestají, jiné ne. Ze srovnání vyplynulo, že nejméně se musejí bát o zneužití peněz klienti Poštovní spořitelny. I v případě, že jim někdo kartu zneužije, ručí banka za všechny ztráty – a to bez jakékoli spoluúčasti klienta.

Pro srovnání jsme zvolili neembosovanou platební kartu bez doplňkového pojištění, tedy základní kartu, kterou banky obvykle vydávají k účtu. V modelovém příkladu byla karta odcizena a klientovi vznikla ztráta 15 000 korun.

Kolik skutečně zaplatí klienti jednotlivých bank

„Z uvedeného srovnání vyplývá, že nejlépe zajištěné karty na trhu má Poštovní spořitelna. Naši klienti na rozdíl od konkurenčních bank neplatí skutečně ani korunu, pokud jim někdo zneužije platební kartu,“ okomentoval situaci Miroslav Seidl, obchodní ředitel Poštovní spořitelny. „Přitom klienti nejbližší konkurence zaplatí minimálně 4500 korun – což pro většinu obyvatel České republiky je poměrně podstatná částka. V Poštovní spořitelně se totiž snažíme na problémy klientů dívat jejich očima – a ne očima manažerů z pražské centrály, tak jako je tomu často u konkurence,“ doplnil Miroslav Seidl.

Pozn.: K většině karet lze sjednat doplňkové pojištění, které je za poplatek. Zneužitím se rozumí vybrání peněz z klientova účtu prostřednictvím transakce platební kartou bez použití PIN.