Zlevnění v podání Českého Telecomu

Český Telecom dnes představil své nové cenové programy, které podle jeho vyjádření přináší nižší měsíční poplatky a snížené hovorné do všech směrů. Realita je však mnohdy jiná. Velice problematické je i automatické převádění zákazníků na nové cenové programy, jak to zamýšlí Český Telecom.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) již nyní zaznamenalo první reakce od spotřebitelů na nové cenové rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu a v návaznosti na nové cenové programy Českého Telecomu. Ačkoliv Český Telecom hovoří výhradně o zlevnění, většina spotřebitelů však zaplatí každý měsíc v důsledku zrušení cenových balíčků ve skutečnosti více, uvedla Ivana Picková z SOS a dodává: Dalo by se říci, že jediným přínosem pro spotřebitele je transparentnější možnost využívat konkurence s využitím služeb volba a předvolba operátora. Tu však spotřebitelé měli již nyní s Telefon Zero, a to již za 317 Kč měsíčně oproti novým 329 Kč.

SOS oceňuje, že Český Telecom zřídil speciální informační linku pro spotřebitele, kteří uvažují o změně cenového programu Povinné přechody na nové tarifní programy, jak je připravuje Český Telecom, však považujeme za nekorektní změnu uzavřeného smluvního vztahu. Pokud by k tomu mělo dojít, mnoho spotřebitelů by na tom velmi tratilo, vysvětlil Karel Pavlík. Modelovým případem mohou být uživatelé tarifního programu ISDN2 BASIC, kteří v současné době platí měsíčně 678 Kč s DPH včetně kreditu ve výši 113 Kč. Podle zveřejněných plánů budou tito uživatelé od 1. července 2005 měsíčně platit 827 Kč, a to navíc bez jakéhokoliv kreditu. Opravdu nelze hovořit o zlevnění. Předpokládáme, že Český Telecom své narychlo představené tarify ještě upraví, aby nabídl všem svým zákazníkům adekvátní náhradu stávajícího cenového programu, nebo je nebude nutit k přechodu, uzavřel Pavlík.