Zjednodušený a přehlednější sazebník Komerční banky

Prvním dnem roku 2006 vstupuje v platnost nový, výrazně zjednodušený sazebník Komerční banky. KB ze svého sazebníku odstranila celou řadu položek, které do něj byly zařazeny v minulosti a dnes už neodpovídají obchodní politice banky.

KB například ruší veškeré poplatky za zrušení produktů či služeb (například zrušení trvalého příkazu k úhradě nebo k inkasu). Poplatek za zrušení účtu KB přestala svým klientům účtovat už na počátku roku 2004, tedy jako první z velkých českých bank.

Změny sazebníku odrážejí rovněž strategii KB, kterou je zvýhodňovat platby prováděné prostřednictvím internetového bankovnictví. V této souvislosti KB ruší poplatek za zřízení i změnu trvalého příkazu provedeného prostřednictvím internetového bankovnictví (všechny segmenty).

Další podstatnou změnou, kterou nový ceník KB od 1.1.2006 přinese, je nabídka výběru z bankomatu KB měsíčně zdarma. Většina klientů Komerční banky tak bude mít 2 a více výběrů měsíčně zdarma. Počet volných výběrů závisí na typu platební karty, kterou klient používá. Ke všem elektronickým kartám se váže 1 výběr měsíčně z bankomatu KB zdarma. U Perfekt platební karty 2 výběry, u embosovaných karet se jedná o 3 výběry zdarma, klienti používající stříbrné nebo zlaté karty a studenti, kteří v rámci konta Gaudeamus² využívají platební kartu InterCard, budou mít zdarma veškeré výběry z bankomatů KB..

Současně KB ruší poplatek za vklad hotovosti na pobočce banky pro klienty – fyzické osoby.

KB v posledních letech výrazně rozšířila bankomatovou síť a podporovala využívání bankomatů KB. Zároveň se KB rozhodla, s ohledem na související náklady mezibankovního styku, zvýšit poplatek za používání bankomatů cizích bank z 35 na 39 Kč.

Komerční banka dále zjednodušuje poplatkovou politiku, pokud jde o platby provedené prostřednictvím telefonního bankovnictví. Pro klienty – fyzické osoby bude tato cena činit 6 Kč ( v současné době je účtován poplatek 6 Kč za prvních pět transakcí, cena každé další transakce činí 10 Kč). Ke spojení s Telefonním centrem KB využívají klienti KB stále tzv. zelenou linku, to znamená, že toto volání je zdarma, a to i pokud zákazník používá mobilní telefon. KB zároveň přistoupila ke zvýšení ceny za papírový platební příkaz provedený přes pobočku na 20 Kč (fyzické osoby).

KB dále sníží cenu za zřízení a změnu inkasa, a to na 30 Kč, pokud jsou tyto příkazy provedeny přes telefonní bankovnictví (dnes 60 Kč), a 45 Kč v případě realizace příkazů na pobočce (aktuálně rovněž 60 Kč). Stejný poplatek bude banka účtovat také za zřízení či změnu trvalého příkazu (pobočka 45 Kč, Expresní linka 30 Kč). Tyto změny platí pro všechny segmenty klientů.

KB ruší poplatek za nevyužívání kanálů přímého bankovnictví, který činí 20 Kč. Tento poplatek se v současné době vztahuje především k Ideal kontu, jehož stávající cena činí 19 Kč/měs. Měsíční poplatek za vedení Ideal konta se zvýší na 34 Kč. Většina klientů disponující tímto účtem přímé bankovnictví nevyužívá.

Nový ceník je rozdělen podle klientských segmentů, jeho plná verze bude klientům standardně k dispozici na všech pobočkách banky a nově bude přístupná také na internetových stránkách banky.

Změna Sazebníku je součástí dlouhodobé strategie Komerční banky zaměřené na zvyšování transparentnosti ve vztahu klient – banka. V rámci této strategie Komerční banka jako první velká banka na českém trhu přestala účtovat poplatek za zrušení účtu, a to už v únoru 2004. Počátkem letošního roku se KB jako první banka v České republice zavázala dodržovat Garantovanou úroveň služeb, jejíž součástí je například přehledný systém vyřizování reklamací či vrácení až dvouměsíčního poplatku za vedení účtu, pokud klient není se svým účtem spokojen. KB rovněž jako první banka umožňuje klientům, aby se se svými stížnostmi obrátili na nezávislého ombudsmana, který není zaměstnancem KB.

Změny v sazebníku, k nimž KB s účinností od 1.1.2006 přis­toupila, byly připravovány dlouhodobě a jejich cílem je ceník zjednodušit a usnadnit jeho používání klientům. Takto rozsáhlé změny vyžadují zásadní úpravy vnitřních procesů banky a náročné zásahy především do informačních technologií.

Marie Petrovová
Tisková mluvčí KB