Životní pojištění si sjednávají častěji muži

Muži totiž tvoří 53 % klientů Pojišťovny České spořitelny, jejíž specializací jsou produkty životního pojištění. A to i přes skutečnost, že díky vyšší průměrné délce dožití jsou pro ženy podmínky sjednání životního pojištění výhodnější než pro muže. Nejpočetnější věkovou skupinu klientů Pojišťovny České spořitelny pak tvoří lidé v rozmezí 30 až 35 let. V současnosti využívá služeb Pojišťovny České spořitelny 1,2 milionu klientů.

Více než polovina námi pojištěných klientů je ve věku od 25 do 45 let a absolutně nejčetnější je skupina pojištěných mezi 30 a 35 lety. To potvrzuje fakt, že právě toto období je z pohledu zabezpečení se pro klienty klíčové, říká Petr Procházka, ředitel úseku řízení produktů Pojišťovny České spořitelny. Naším nejúspěšnějším produktem je životní pojištění FLEXI, které využívá 35 % našich klientů, dodává Petr Procházka.

Zajímavá je také statistika týkající se vzdělanosti lidí zřizujících si životní pojištění. Vysokoškolský titul v rámci smlouvy uvedlo 30 % klientů pojišťovny, což je výrazně nad procentuálním zastoupením vysokoškolsky vzdělaných obyvatel v rámci populace České republiky. Tento údaj potvrzuje, že lidé s vyšším vzděláním si více uvědomují cenu svého života a zdraví. Chtějí se zajistit proti neočekávaným událostem a sjednávají si proto životní, úrazová a nemocenská pojištění, říká Petr Procházka.

Nejvíce klientů Pojišťovny České spořitelny pochází z Prahy, Středočeského kraje a Moravskoslezského kraje. Současně přitom platí, že větší informovanost o produktech životního pojištění a tedy i zájem o tyto produkty je ve velkých městech.