Zima nadělila operátorům České pojišťovny více volajících

Praha (17. prosince 2003) - V těchto dnech zaznamenávají operátoři v Klientském středisku České pojišťovny zhruba o třicet procent vyšší nárůst volajících, kteří ČP hlásí pojistné události. Nejčastěji se týkají havarovaných vozidel, jde ale také o majetkové škody, způsobené živelními událostmi, především sněhovými vichřicemi.

V Klientském středisku ČP, které má svá pracoviště v Brně a v Praze, v současnosti pracují tři stovky operátorů a pojistné události jim klienti hlásí denně mezi 7.00 a 18.00 hodinou. Největší nápor už pravidelně zažívají mezi osmou a devátou hodinou ranní a odpoledne mezi dvanáctou a třináctou hodinou. Zatímco běžně operátoři vyřizují kolem osmi až devíti tisíc telefonátů, v posledních dnech se toto číslo zvýšilo na 12 tisíc.

Do terénu je po domluvě s klienty připraveno vyjet 270 mobilních likvidátorů, operujících po území celé České republiky. Někteří z nich se specializují na havárie automobilů, jiní na majetkové škody. Z toho pak také vychází i jejich pracovní vytížení. Největší nápor během zimy, kdy jsou zhoršené klimatické podmínky, zažívají „autaři“. Škody, ke kterým dochází během těchto měsíců, však obecně nebývají tak závažné, jako nehody z léta. V zimních měsících jde častěji pouze o ohnuté plechy a rozbité reflektory.

Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav s tržním podílem přesahujícím 37 procent. Spravuje 14,5 milionu smluv. Jejím hlavním akcionářem je společnost CESPO B.V. ze skupiny PPF.