Zaměstnanci České spořitelny pomáhají potřebným

[Tisková zpráva] Na 1 600 zaměstnanců České spořitelny využilo loni možnosti zapojit se do čtvrtého ročníku dobrovolnického Dne pro charitu a pracovat dva dny v roce pro neziskovou organizaci. Je to o 28 % více než v roce 2009. Zaměstnanci byli pomáhat ve více než 90 neziskových organizacích po celé České republice.

-    Zaměstnanci České spořitelny se zapojují do aktivit společenské zodpovědnosti

-    V roce 2010 využilo Dne pro charitu 1 600 zaměstnanců, což je o 28 % více než v předchozím roce

-    Prostřednictvím Grantového programu ČS banka v letošním roce podpoří deset projektů

-    ČS a její Nadace ČS věnovaly v loňském roce na charitu a obecně prospěšné projekty 68 mil. Kč

Další z možností zapojení zaměstnanců do CSR aktivit je Grantový program ČS. Jeho cílem je podpora neziskových organizací. O grant mohou žádat zaměstnanci České spořitelny, kteří aktivně spolupracují s neziskovou organizací a která potřebuje finanční pomoc. V loňském roce banka podpořila šest projektů, v letošním roce podpoří projektů deset.

„S počtem 5,3 mil. klientů jsme největším finančním ústavem s nejdelší historií u nás. Naše služby využívá obrazně řečeno polovina české populace. Řídíme se proto jednoduchou zásadou – potřeby společnosti jsou i našimi potřebami,“ řekla Klára Gajdušková, ředitelka úseku Firemní komunikace České spořitelny a předsedkyně správní rady Nadace ČS. „Snažíme se, aby společenská odpovědnost nebyla jen souborem krásných slov o ušlechtilých záměrech. Proto podporujeme firemní dobrovolnictví a naši zaměstnanci mohou sami pomoci potřebným. Bez nich by společenská odpovědnost byla prakticky nemyslitelná,“ dodala Klára Gajdušková.

Česká spořitelna si je vědoma své zodpovědnosti vůči společnosti a hrdě se k ní hlásí. Banka se ve svých aktivitách společenské zodpovědnosti zaměřuje na tři hlavní oblasti: vzdělávání, pomoc lidem v nouzi a udržitelný rozvoj. Do těchto aktivit se mohou zapojit jak zaměstnanci tak klienti, kteří mohou věnovat body získané za věrnost na charitu.

V roce 2002 Česká spořitelna založila vlastní Nadaci České spořitelny. Ta je klíčovým nástrojem působení banky v oblasti firemní filantropie. Partnery Nadace ČS jsou například organizace Charita ČR, Život 90, Sananim nebo Nadace Via. V loňském roce Česká spořitelna a její nadace věnovaly na charitu a veřejně prospěšné projekty částku ve výši 68 mil. Kč