Počet zákazníků ING ČR vzrostl za loňský rok o téměř 150 000

V roce 2008 retailová část společnosti ING i přes obtížnou ekonomickou situaci prosperovala. U většiny hlavních ukazatelů – počet smluv, předepsané pojistné i aktiva ve správě – společnost zaznamenala růst. Zejména pak významně vzrostl počet klientů a více než dvojnásobně narostla aktiva ve správě ING Konta.

Retailová část ING ČR (životní a zdravotní pojištění, penzijní fond, podílové fondy, spořící účty a hypotéky) v roce 2008 zaznamenala 28% nárůst aktiv ve správě, celková částka tak přesáhla 103 miliardy Kč. Také počet zákazníků se zvýšil o 17 % a ke konci roku mělo u ING uzavřenu smlouvu přes milion klientů. Noví klienti uzavřením smlouvy s ING prokázali důvěru ve stabilitu této společnosti a ještě více upevnili její pozici na trhu.

Čistý zisk společnosti dosáhl 765 milionů korun, což znamená meziroční pokles o 31 %. Celkové výsledky tak ovlivnil nepříznivý vývoj na finančních trzích v roce 2008 a nižší poplatky za správu klientského portfolia.

Důležitou zprávou pro mě je, že základní provozní ukazatele rostou i přes to, že přehodnocení portfolia způsobilo pokles zisku společnosti, zhodnotila výsledky Alexis George, generální ředitelka ING ČR/SR. Těší mě, že mohu konstatovat, že ING dokázala překonat mnohé nástrahy a ukázala svoji sílu, dodala.

ING Životní pojišťovna

Na konci roku 2008 vzrostl počet smluv o 5,5 %. Předepsané pojistné ING Životní pojišťovny činilo na konci roku 2008 částku 7,88 mld. Kč, a dosáhlo tak 1% nárůstu oproti stejnému období předešlého roku. Celková aktiva vzrostla o 3 % a ke konci roku 2008 byla jejich výše 34,87 mld. Kč.

ING Penzijní fond

ING Penzijní fond byl v roce 2008 nejvýkonnějším subjektem skupiny ING ČR. Oproti předchozímu roku získal více klientů i smluv. K 31. prosinci 2008 ING Penzijní fond napočítal více než půl milionu uzavřených smluv, což je o 9 % více než v předchozím roce. Růst počtu klientů i uzavřených smluv se promítl do výše aktiv ve správě, která vzrostla o 9 % a ke konci roku činila 21,07 mld. Kč. Taktéž částka celkových aktiv se zvýšila o skvělých 15 % na 22,19 mld. korun.

ING Konto a ING Fondy

ING Konto hlásí i nadále výsledky, které vysoce předčily očekávání. Již v roce 2007 aktiva ve správě ING Konta vzrostla meziročně o 105 %, rok 2008 znamenal další nárůst o neuvěřitelných 123 %. Výše aktiv ve správě ING Konta se tak blíží 50 mld. korun. V rámci krizových opatření byla ING ČR nucena snížit úrokovou sazbu u ING Konta na 2,5 % p.a., tento produkt však stále zůstává jedním z nejvýhodněji úročených spořících účtů na našem trhu. ING Konto tak celkovou prosperitou ukázalo svou pevnou pozici na trhu a stále rostoucí význam. O úspěších ING Konta svědčí obhájení vítězství v soutěži Zlatá koruna v kategorii „Účet“. V soutěži 260 finančních odborníků hodnotí nabídky finančních společností a vybírají ty nejlepší produkty. Zlato si ze soutěže za rok 2008 odneslo také ING Penzijní připojištění a podílový fond ING (L) Invest Energy; podílový fond ING (L) Invest Materials letos získal stříbro.

Aktiva ve správě ING Fondů za rok 2008 poklesla o 49 %, i tak s sebou jejich výše (4,63 mld. Kč) nese optimismus a slibuje dobré časy.

Rok 2008 byl v ING ČR také ve znamení zlepšování zákaznických služeb a mezi novinkami se objevilo např. rozšíření internetového bankovnictví na podílové fondy či zavedení elektronického podpisu.

Ani v loňském roce společnost ING ČR nezapomněla na děti a pokračovala v úspěšném programu ING Chances for Children. V rámci tohoto programu se tak např. konal již 8. ročník Tulipánového dne, tedy oslav dětských pacientů Fakultní nemocnice v Motole. Společnost také již tradičně podpořila UNICEF. Sami zaměstnanci se zúčastnili hned několika dobrovolnických aktivit věnovaných nemocným dětem.

Společnost ING ČR také po vzoru holandské centrály ING Group přijala aktivní opatření, která jí pomohou překlenout období obtížné ekonomické situace. Cílem těchto opatření je omezit nejistotu z budoucnosti, snížit možná rizika a náklady a zlepšit zaměření společnosti. Tyto kroky společnosti pomohou přizpůsobit se novému prostředí a posílit její pozici nejen směrem ke konkurentům, ale především směrem k trhu.