Zájemce o leasing zajímá především cena leasingu a výše splátek

Praha
8. října 2002

Lidé v České republice stále častěji využívají lákavých nabídek tuzemských leasingových společností a jejich prostřednictvím si pořizují nový nebo ojetý automobil. Penetrace leasingu při prodeji nových i ojetých automobilů neustále roste a u nových automobilů se vyšplhala až na zhruba 60 procent. Podle výzkumu, který byl zpracován pro společnost GE Capital Leasing, se lidé při rozhodování o leasingu a leasingové společnosti nejvíce zajímají o cenu a výši leasingových splátek.

„Podle výsledků výzkumu, který jsme si nechali zpracovat u společnosti AISA, se lidé pro financování nákupu automobilu prostřednictvím leasingu rozhodují hlavně kvůli nedostatku financí, výhodným podmínkám leasingu a pojištění, možnosti určení splátek a rychlosti vyřízeni“ uvedl Peter Mikuš, produktový manažer společnosti GE Capital Leasing. „Podnikatelské subjekty zároveň oceňují možnost daňových odpočtů,“ dodal. Výzkum potenciálu leasingu v ČR ukázal, že hlavními faktory, které ovlivňují rozhodování zákazníků o výběru leasingové společnosti, jsou především cena leasingu, výše splátky, možnost využití akční nabídky a jednoduchost vyřízení leasingu včetně prověření u ojetých vozu. „Přesvědčili jsme se, že našim zákazníkům nabízíme přesně to, co od kvalitní leasingové společnosti očekávají,“ sdělil k výsledkům výzkumu Mikuš. „Chceme proto pokračovat v nastoupeném trendu a stejně jako v loňském roce, i letos připravujeme několik akčních nabídek a další modifikace produktu a zlepšování procesu, které usnadní rozhodování,“ doplnil Mikuš. Akční nabídky jsou přitom jen část výhod, které GE Capital Leasing svým zákazníkům při financování nákupu automobilu poskytuje. „Možnost volby počáteční akontace, počtu a výše splátek, v budoucnu i zůstatkové ceny a velmi rychlé a jednoduché vyřízení formalit je pro nás samozřejmostí,“ řekl Peter Mikuš.

Z provedeného výzkumu dále vyplývá, že mezi leasingovými uživateli převládají jako faktory při vlastním průběhu leasingu kvalita a rychlost vyřízení pojištění události, ochota společnosti řešit problémy, možnost úpravy splátkového kalendáře, možnost předčasného ukončeni a převodu leasingové smlouvy. I v tomto směru se společnosti snaží nadále zlepšovat, protože spokojenost zákazníka nejen při podpisu, ale i v průběhu leasingu je základ pro vytváření dlouhodobého vztahu se zákazníkem.