Zájem o SIPO je mimořádný

Česká pošta zveřejnila předběžné výsledky dubnové kampaně na podporu soustředěného inkasa obyvatelstva SIPO. Cílem kampaně bylo prezentovat výhody této finanční služby, která nabízí občanům ušetření až několika set korun ročně na bankovní poplatcích za pravidelné platby.

Česká pošta zaznamenala v průměru více než tisíc žádostí denně o převedení plateb na SIPO. Infolinka, která byla zřízena speciálně k tomuto účelu, byla zcela plně vytížena zájemci. Vysokou návštěvnost má také webová stránka www.sipo.cz, které nabízí podrobné informace o službě a především seznam partnerských organizací, které umožňují platby prostřednictvím SIPO. V současnosti se jedná o více než 5 000 organizací.

Podle předběžných odhadů požádalo v prvních dnech kampaně více než 20 tisíc domácností o převedení svých pravidelných plateb z bankovních institucí na SIPO. Nejvíce byly převáděny platby za telefon, stavební spoření a pojištění.

Nejvíce žádostí o převedení plateb na SIPO je z Prahy, jižní a severní Moravy. Téměř 40% všech žádostí tvoří zájemci kteří na SIPO převádějí 4 a více plateb. Rekordmanem je zájemce, který se rozhodl platit prostřednictvím SIPO 17 pravidelných plateb.

Výhoda služby SIPO spočívá v tom, že místo toho, aby zákazník platil bance, za to, že pošle jeho peníze – zaplatí dodavatel za to, že je od klienta České pošty dostane

Státní podnik Česká pošta provozuje 3400 poboček a zaměstnává přibližně 39 000 lidí a je tak druhým největším zaměstnavatelem v České republice.