Zájem o katalogový splátkový prodej roste

Ženatý muž ve věku 26 až 35 let s hrubým měsíčním příjmem mezi 11.000
a 13.000 korunami je typický zákazník katalogového splátkového prodeje v České republice. Nákupy na splátky nejvíce využívají lidé z Mostecka, Liberecka
a Karlovarska. Tyto údaje vycházejí ze statistik největšího katalogového splátkového prodejce, společnosti Český Triangl obchodující pod značkou
CCS Triangl.

„S rostoucími zkušenostmi z podnikání v tomto oboru a klientelou čítající téměř 140 tisíc osob umíme stále přesněji určit profil zákazníka, který využívá naše služby,“ uvádí generální ředitel společnosti Miroslav Klos a dodává: „většina našich zákazníků žije v obcích či městech s méně než 15 tisíci obyvateli, má středoškolské vzdělání a pracuje v oblasti obchodu a služeb.“

Zájem veřejnosti o katalogový splátkový prodej roste. Tento trend se projevil ve 24% nárůstu objednávek realizovaných prostřednictvím CCS Trianglu v prvním čtvrtletí tohoto roku. „Zákazníci nakupují zejména televizory, pračky a chladničky. V prvním čtvrtletí letošního roku jsme zaznamenali rovněž zvýšený zájem o videokamery a sezónní zboží jako jsou například sekačky na trávu,“ upřesňuje Klos.

Při výběru výše zálohy patří mezi nejoblíbenější 10% a 30% akontace, které dohromady představují většinu uzavřených smluv. Z hlediska počtu splátek jsou nejvíce využívány 9 a 12měsíční splátky, které tvoří téměř 85 % smluv. „Velice dobře byla přijata i délka splácení 24 měsíců, a to zejména u dražších výrobků,“ upozorňuje Miroslav Klos na novinku uvedenou v posledním katalogu CCS Triangl jaro/léto 2003. Velký zájem přetrvává o možnost nakupovat zboží na splátky s nulovým navýšením, pro tuto možnost se rozhodlo 90 % klientů CCS Trianglu. Pouze 10 % klientů volilo jiný model splácení.

Více než polovina obchodů byla v prvním čtvrtletí roku 2003 realizována prostřednictvím telefonických objednávek, které využívá stále více lidí. Ve srovnání s loňským rokem se jedná o téměř 32% nárůst. „Rozhodli jsme se vyslyšet zvyšující se zájem zákazníků o moderní způsoby nakupování a v aktuálním katalogu CCS Triangl jaro/léto 2003 jsme nabídli, kromě možnosti objednání zboží prostřednictvím několika tisíc obchodních zástupců a telefonu, nově internetové a SMS objednávky,“ dodal Klos.

Z téměř 140 tisíc klientů se více než 3/4 z nich k nákupům prostřednictvím CCS Trianglu vracejí. O stálé zákazníky pečuje Klub Triangl, který poskytuje svým členům více splátkových modelů s 0% úrokovou sazbou a řadu dalších výhod jako nákup bez potvrzení o výši příjmů, objednávku zboží po telefonu, prostřednictvím SMS nebo internetu, slevu 8 % při nákupu v hotovosti, atd. V současnosti pečuje Klub Triangl o více než 111 tisíc členů.

* * *

Informace o společnosti:

Skupina CCS je tvořena mateřskou CCS Českou společností pro platební karty a.s. a dvěmi dceřinými společnostmi – stoprocentně drženou akciovou společností Český Triangl a CCS Slovenskou spoločností pre platobné karty s.r.o. vlastněnou společně s UNION TANK Eckstein GmbH Co.

CCS Česká společnost pro platební karty a.s. spravuje více než tři sta tisíc specializovaných karet a hraje tak významnou roli na trhu bezhotovostních nákupů v České republice. CCS se zaměřuje především na provozování firemních autokaret a rozvíjení služeb souvisejících s řízením logistiky a nákladů firemního autoparku. Soukromým osobám je určena nabídka privátních produktů reprezentovaná kreditními a předplatními kartami.

CCS využívá flexibilní akceptační síť, která je otevřena dalšímu rozšiřování počtu akceptačních míst nejen pro karty CCS. Společnost je současně největším českým nebankovním zpracovatelem karetních transakcí.

CCS trvale rozvíjí schopnost poskytovat karetní a síťová řešení, která umožňují realizovat požadavky korporátních zákazníků na klíč, a to včetně jejich implementace a následné správy.

Český Triangl, a.s., provozuje pod obchodní značkou CCS Triangl splátkový katalogový prodej, CCS na Slovensku distribuuje karty CCS a řídí systém bezhotovostních plateb.