ZAHÁJEN 6. ROČNÍK ZLATÉ KORUNY. Odborníci i veřejnost zvolí nejlepší produkty na českém finančním trhu

Do svého již 6. ročníku dnes vstupuje soutěž Zlatá koruna. Tak jako v minulých letech budou i tentokrát odborníci zastoupení ve Finanční akademii vybírat v jednotlivých kategoriích nejlepší produkty na českém finančním trhu. Vedle hodnocení odborníků probíhá také hlasování veřejnosti. Výsledky soutěže budou vyhlášeny na slavnostním večeru 5. června 2008.

„Přínosem soutěže je především odborné a kompetentní posuzování produktů. Protože hodnocení v sobě zahrnuje veškeré parametry, které klienta zajímají, mohou být pro něj výsledky hodnocení velmi dobrým vodítkem při výběru konkrétního produktu,“ připomíná František Klufa, finanční arbitr ČR.

Od prvního ročníku se soutěže Zlatá koruna zúčastňují všechny přední banky, pojišťovny, leasingové, investiční a další finanční společnosti působící na českém trhu. Loni přihlásilo do soutěže Zlatá koruna rekordních 62 finančních společností celkem 175 produktů. Ohlasy potvrzují, že soutěž si získala kredit a uznání.

„Zlatá koruna již v minulosti prokázala, že je nejen pro občany, ale i pro instituce velmi užitečnou a renomovanou aktivitou,“ říká o soutěži Milan Šimáček, náměstek ministra financí.

Finanční společnosti mají možnost přihlašovat své produkty do soutěže Zlatá koruna až do 31. března 2008. Od 7. dubna do 4. května bude přihlášené produkty hodnotit Finanční akademie.

Již minulý ročník soutěže přinesl několik novinek. Mezi 15 základních produktových kategorií byla nově zařazena kategorie Neživotní pojištění, v níž byly Finanční akademií poprvé hodnoceny také produkty povinného ručení, havarijního pojištění a pojištění majetku. Od loňska jsou rovněž vyhlašovány dvě hlavní ceny – Novinka roku, kterou uděluje Finanční akademie a Cena veřejnosti.

Obdobou Ceny veřejnosti je Cena podnikatelů, která se letos bude udílet poprvé. Ocenění získají finanční produkty pro malé a střední podniky, které se nejlépe umístí v hlasování podnikatelů.

„Vyhlášení Ceny podnikatelů je reakcí na to, že dosud jsme neměli možnost konfrontovat názory odborníků z Finanční akademie, kteří tyto produkty v soutěži Zlatá koruna hodnotí, s názory samotných jejich uživatelů. Chyběl tu jistý protipól jakým je Cena veřejnosti u produktů pro běžné klienty. Protože i v segmentu produktů pro malé a střední podniky je dnes konkurence velice silná, mohou být výsledky tohoto hlasování pro trh zajímavou informací,“ říká Pavel Doležal.

Hlasování o obě hlavní ceny, Cenu veřejnosti a Cenu podnikatelů, probíhá prostřednictvím internetu na www.zlatakoruna.info a hlasovat je možné až do 21. května.

Od letošního roku se soutěž Zlatá koruna může opírat o významnou podporu odborných partnerů. Oproti loňskému roku, kdy soutěž po odborné stránce podporovaly tři profesní asociace a sdružení působící na finančním trhu, letos je těchto odborných partnerů již čtrnáct. Smyslem této spolupráce je zvýšení odborné úrovně soutěže, ať už se to týká zpřesnění parametrů jednotlivých soutěžních kategorií anebo zpřesnění kritérií pro hodnocení přihlášených produktů.

Významnou novinkou letošního ročníku je rozšíření Finanční akademie o nové členy. Dosud byla tato odborná porota přibližně stočlenná, letos by se měl počet jejích členů zdvojnásobit.

„Našim cílem je vytvořit z Finanční akademie co nejreprezenta­tivnější fórum odborníků. Protože v našem záběru jsou všechny produkty z celé produktové škály na trhu, jde nám o to, abychom získali větší zastoupení skutečně fundovaných odborníků pro jednotlivé segmenty trhu. Myslím, že dobrou cestou je úzká spolupráce se všemi profesními asociacemi a sdruženími, od nichž vzešla řada podnětů, jak Finanční akademii vhodně doplnit, posílit její odborný kredit a zaručit větší objektivitu hodnocení. Máme již první nová jména, která reprezentují významné osobnosti na finančním trhu a která jistě přispějí k ještě větší prestiži Zlaté koruny,“ říká ředitel soutěže Pavel Doležal.

Další informace o soutěži Zlatá koruna najdete na www.zlatakoruna.info.