Pro British Airways začíná jedno z nejrušnějších období roku

Během zimních měsíců a především na Vánoce zaznamenávají letecké společnosti zvýšenou poptávku po letenkách. Společnost British Airways přepraví v období od středy 17. 12. 2008 do neděle 4. 1. 2009 více jak 1,6 milionu cestujících, kteří se chystají vypravit na vánoční dovolenou nebo domů ke svým blízkým. British Airways očekává, že během vánočních svátků nabídne cestujícím 38 000 porcí svátečního krocana, 60 000 porcí tradičního anglického vánočního pečiva a 8 500 čokoládových kmenů.

Během Vánoc vzlétne z londýnského letiště Heathrow 7 500 letadel, čímž bude překročena magická hranice 15 milionů pasažérů, kteří cestovali přes Terminál 5. Z letiště Gatwick pak odletí dalších 1 500 letadel. Nejvytíženějším dnem je pátek 19. 12. 2008, kdy společnost přepraví více jak 105 000 cestujících.

Nejpopulárnějším místem vánoční dovolené se opět stalo město New York, kam se zákazníci British Airways nyní dopraví až o 2 500 Kč levněji díky snížení základní ceny letenek. Tato nabídka bude platit i po Novém roce, kdy lidé míří do USA za levnými nákupy. Hned po New Yorku je nejžádanějším městem Los Angeles. Trojici nejoblíbenějších destinací doplňuje pulsující asijské centrum Hongkong.

Mezi třemi nejžádanějšími lety z Prahy se v měsíci prosinci 2008 objevily i exotické destinace. Po americkém Los Angeles a Miami je velký zájem o Mauricius. Prodej letenek na ostrov vulkanického původu se zvýšil dokonce o 5 100 % v porovnání se stejným obdobím loňského roku.

V Evropě je nejčastějším cílem dovolené na konci roku Paříž, následuje Ženeva, která pro turisty představuje bránu ke švýcarským lyžařským střediskům. Třetím nejoblíbenějším místem je francouzské Nice.

Vánoční dovolené jsou pro nás jedním z nejrušnějších a velmi náročných období. Každý se chce dostat domů včas a zvládnout nápor všech cestujících je někdy velmi obtížné. Zaměříme na to, abychom našim zákazníkům i v tomto náročném období poskytovali služby nejvyšší kvality, uvedla Anna Ingham-Grant, obchodní ředitelka pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Čekání u odbavení se zákazníci mohou zcela vyhnout, pokud se odbaví s využitím samoobslužných kiosků, které se nacházejí přímo v prostorách nového terminálu na londýnském letišti Heathrow. Cestující zde zadají osobní údaje, odpoví na několik otázek a obdrží palubní lístek. Poté mohou využít rychlého odbavení zavazadel Fast drop a ještě si před odletem odpočinout. Kromě samoobslužných kiosků mohou zákazníci Bristih Airways využít také odbavení online, a dokonce si vytisknout palubní lístek z pohodlí svého domova nebo kanceláře, anebo využít možnosti nechat si zaslat Online Boarding Pass v podobě čárového kódu přímo na svůj mobilní telefon. Na stránkách ba.com je možné rezervovat konkrétní sedadlo a vybrat si jídlo, které chce cestující během letu dostat.