Za živnostníka roku 2006 vybrala veřejnost firmu na zážitky

(PRAHA, 30. listopadu 2006) - Vítězem celorepublikového klání soutěže Makro ŽIVNOSTNÍK ROKU 2006 se stala Linda Vavříková z Prahy. Její firma Allegria si získala největší přízeň veřejnosti ve finálovém SMS hlasování. Na druhém místě se umístila Luďka Tomešová vlastnící tiskárnu LT. Třetí příčka patří Davidu Hořavovi, který provozuje ubytovací server Ubytovani.cz.

Do finále postoupilo 14 vítězů krajských kol. Ti v průběhu listopadu bojovali se svými podnikatelskými příběhy o přízeň veřejnosti. V závěrečném klání přišlo pořadateli soutěže téměř 41 tisíc hlasů pro živnostníky bojující o titul v soutěži Makro ŽIVNOSTNÍK ROKU 2006. Vítězka získala více než 20 procent z nich. Hlasování probíhalo od 1. do 28. listopadu.

„Své hlasy poslalo živnostníkům přibližně patnáct tisíc lidí, což je nad naše očekávání. Je z toho patrné, že lidé, stejně jako naše agentura a partneři, věří, že poctivá práce si opravdu zaslouží uznání. Průběh soutěže pokládáme za úspěch,“ řekl Miloš Růžička, Managing Director pořádající agentury Bison & Rose.

Slavnostní předávání cen živnostníkům proběhne ve čtvrtek 30. listopadu večer od 19 hodin v Českém muzeu hudby v Praze. Společně proběhne i finále a vyhlášení výsledků soutěže Poštovní spořitelna FIRMA ROKU 2006.

Vítězka Linda Vavříková vlastní firmu na zážitky. Ve svém oboru podniká druhým rokem, postupně si buduje okruh stálých zákazníků, kteří oceňují hlavně originalitu jejích služeb. „Lidé zřejmě ocenili zajímavý nápad k podnikání, prodávat emoce a nabízet jako dárky zážitky je zajímavý počin na trhu,“ zhodnotil úspěch vítězky Miloš Růžička. Na podnikání se Linda Vavříková vrhla ve dvaadvaceti letech. Předpokládala, že lidé budou stále více vyhledávat netradiční prožitky při formálních i neformálních akcích. „Od začátku své podnikání zakládám na myšlence, že obdarovaný více ocení osobní zážitek než hmotný dárek,“ říká Vavříková.

Do soutěží Makro Živnostník roku a Poštovní spořitelna Firma roku se celkem přihlásilo na 2000 podnikatel­ských subjektů z celé České republiky. Krajská kola soutěže byla uzavřena v říjnu, kdy odborné komise vyhodnotili regionální vítěze a ti postoupili do celorepublikového finále.

Během slavnostního večera bude vítězka nejen oceněna prestižním titulem ŽIVNOSTNÍK ROKU 2006, ale získá také řadu hodnotných cen. Mimo jiné se jedná o Škodu Roomster na půl roku zdarma, poukaz k nákupu v prodejnách Makro v hodnotě 30 000,– Kč, předschválený úvěr u Poštovní spořitelny v hodnotě 100 000,– Kč, notebook a server Hewlett-Packard nebo třeba skútr Peugeot.

Pořadí finalistů:

  • 1. místo – Linda Vavříková (zprostředkovatelka zážitkových kurzů)
  • 2. místo – Luďka Tomešová (tiskařka)
  • 3. místo – David Hořava (provozovatel realitního portálu)
  • 4. místo – Martin Šampalík (hostinský)
  • 5. místo – Mária Horňáková (designérka drátěnýc
  • 6. místo – Adolf Sieber (motocyklový mechanik)
  • 7. místo – Antonín Svoboda (majitel obchodu s fotografickým materiálem)
  • 8. místo – Petr Souček (zmrzlinář)
  • 9. místo – Karel Ferenc (stavař)
  • 10. místo – Iva Unčovská (návrhářka pracovních oděvů)
  • 11. místo – Jakub Mach (programátor)
  • 12. místo – Pavel Kárník (knihkupec)
  • 13. místo – Igor Vozka (webdesigner)
  • 14. místo – Jiří Portlík (vlastník pneuservisu)