Za slevami jezdí Češi do Německa

[Tisková zpráva] Češi, kteří nakupují v zahraničí, v povánočních výprodejích utratí přibližně polovinu celkové částky, kterou ročně za nákupy v zahraničí vydají.

Zboží, které si ve  slevách nakoupí, je podle dotázaných obvykle o 15 – 20 % levnější. Výzkum pro GE Money Bank  také potvrdil, že i u nákupů ve slevách je nejoblíbenější destinací Německo. 

„Výše částky, kterou Češi v průměru utratí v povánočních slevách, je vysoká – lidé se je naučili plánovaně využívat,“ říká Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank, a doplňuje: „Zaujalo nás také, jak vysoké je mezi respondenty povědomí o výhodách platebních karet. Většina z nich oceňuje pohodlí, které získají díky tomu, že nemusejí měnit hotovost a vozit ji s sebou, další respondenti zmínili i výhodnější kurz, jednoduchost a bezpečnost.“

Nejpopulárnější destinací pro povánoční nákupy je Německo. Pouze mezi oslovenými obyvateli Jihomoravského kraje se na první příčce umístilo Rakousko a mezi obyvateli Moravskoslezského kraje Polsko. Podle 35 % dotázaných je zboží v zahraničí levnější o 15 až 20 %. Další čtvrtina uvedla rozmezí 21 – 30 %.  Pro 15 % Čechů znamenají nákupy v zahraničí úsporu dokonce až 40 %.

Pohled na jednotlivé regiony ukazuje, že v povánočních slevách utratí Češi přibližně polovinu všech peněz, které za nákupy v zahraničí vydají. U Pražanů je to ještě více, za zboží v zahraničí ročně zaplatí v průměru 12 332 korun, z čehož 7365 právě v povánočních slevách. Naopak obyvatelé Plzeňského kraje utratí v povánočních slevách jen o něco více než třetinu (5 656 Kč) z 15 031 Kč, které v zahraničí utratí za celý rok.

Výzkum také ukázal, že vedle hotovosti získávají stále více na popularitě platby kartou. Respondenti jako důvod uvedli, že není nutné si dopředu měnit peníze (34 %) a vozit s sebou hotovost (23 %). Dotazovaní také zmínili vyšší komfort a pohodlí (15 %), výhodnější kurz (13 %), jednoduchost (10 %) a bezpečnost (10 %). Platební kartu využívají častěji vysokoškoláci a lidé s vyšším příjmem. Hotově naopak platí především lidé s nižším příjmem. Z regionů jsou karty nejoblíbenější v Praze, kde jimi platí 58 % dotázaných.