Za měsíc vloženo již 150 milionů Kč do Poštovního Investičního Programu

První produkt, přinášející snadnou možnost investovat na kapitálovém trhu z více než 400 pošt, vzbudil značný zájem veřejnosti. Prostřednictvím Poštovního investičního programu („PIP“) investovali klienti Poštovní spořitelny jen za první měsíc celkem 154,13 milionu Kč.

Dosavadní prodej také potvrdil prognózy Poštovní spořitelny, že většina drobných investorů bude preferovat produkt nabízející nejmenší riziko, tedy konzervativní program. Tento většinový typ investora totiž především hledá v prostředí panujících velmi nízkých úrokových sazeb výhodnější alternativu k bankovním termínovaným depozitům. Poštovní spořitelna nicméně předpokládá, že Poštovní investiční program („PIP“) postupně navykne veřejnost na tuto alternativu spoření a snadné ukládání volných prostředků na kapitálovém trhu se stane samozřejmým atributem pro Poštovní spořitelnu. Proto zamýšlíme brzy obohatit nabídku Poštovní spořitelny speciálním zajištěným fondem, tolik populárním v bankovní síti ČSOB, říká Daniela Krůtová, mluvčí Poštovní spořitelny. Klienti oceňují na PIP jak vyšší zhodnocení oproti termínovaným depozitům, tak rychlou možnost zpětného odkupu investice (tedy podílového listu), kterou lze na poštách uskutečnit během sedmi dnů.

Na přepážkách Poštovní spořitelny si klient po zodpovězení jednoduchých otázek dokáže snadněji určit, jaký typ investičního programu by měl zvolit. Lépe si totiž uvědomí velikost rizika, které tím na sebe bere, protože hodnota investice na kapitálovém trhu v čase kolísá. Klienti, kteří se rozhodli investovat své peníze na poště se zařadili převážně do konzervativního programu  – ten zvolilo celých 62% z nich. Dalších 24% investorů dalo přednost vyváženému programu. Jen 9% se ztotožnilo s vyšším rizikem růstového programu, zatímco vysoké potencionální výnosy spojené s nejvyšší mírou rizika, jež PIP může nabídnout, přilákaly k dynamickému programu 5% investorů. Výkonnost fondů se za posledních 12 měsíců pohybovala mezi 3,2 až 18%, Poštovní spořitelna by ráda na příkladu PIP získala pro investice na kapitálovém trhu v letošním roce aspoň 30 tisíc klientů. Příznivý ohlas prvního měsíce k takovému optimismu opravňuje, říká Daniela Krůtová.

Ing. Daniela Krůtová
komunikace Skupiny ČSOB