Vltava.cz slaví 10 let

Brno, 29. srpna 2006 - Letos je to právě 10 let, kdy čeští zákazníci dostali poprvé možnost nakoupit zboží prostřednictvím internetu, když na podzim roku 1996 zahájil provoz internetový obchod Vltava.cz. Původně internetové knihkupectví se v průběhu času rozrostlo na jeden z největších internetových obchodních domů v ČR. Kulaté narozeniny chce letos oslavit společně se svými zákazníky.

Dnes již nejdéle působící e-shop na českém trhu byl spuštěn koncem roku 1996 na adrese http://obchod.cpress.cz a http://vltava.cpress.cz, brzy se ale dočkal samostatné domény www.vltava.cz. Původně on-line knihkupectví se postupem času rozšířilo o další „kulturní potravu“ – hudbu a filmy a Vltava.cz se záhy stala synonymem pro nákup tohoto sortimentu na českém internetovém trhu. Později přibyla oddělení s dalším sortimentem – počítačové hry, hračky, kosmetika, hodinky, sport, hobby nebo nejnověji zájezdy a produkty pro zdraví. Kromě jednotlivých oddělení přibývaly do skupiny také další internetové obchody – Cybex.cz (počítače, SW, mobily, fotoaparáty, audio/video, kancelář), ElectroHall.cz (černé a bílé elektro), MusicKatalog.cz (zahraniční hudba a film), Dunaj.sk (obdoba Vltavy na slovenském trhu). Vznikla tak rodina internetových obchodů Vltava s nejširším sortimentním záběrem na českém internetovém trhu vůbec. Logickým vyústěním tohoto vývoje pak byla v červenci 2006 fúze a vznik „nového“ provozovatele internetových obchodů s názvem Vltava Stores, a.s. Ve všech 5 e-shopech Vltava Stores dnes existuje 24 prodejních oddělení (viz. www.vltavastores.cz).

S nárůstem zájmu zákazníků a zvyšováním meziročního obratu řádově v desítkách procent (v roce 2005 to bylo 52%) přicházela i ocenění nejen od zákazníků, ale také z řad odborníků. Vltava.cz se stala držitelem ocenění Zavináč 2001 a v loňském roce Internetovým obchodníkem roku 2005.

„Desáté výročí je nejen vhodnou příležitostí k ohlédnutí se za dosaženými výsledky, cítíme je také jako závazek vůči našim zákazníkům k dalšímu rozvoji společnosti.“, sdělil generální ředitel společnosti Vltava Stores, Josef Suchánek. „Tradice, stabilita a zkušenosti jsou pilíře, na kterých chceme dále budovat silnou značku Vltava Stores. Budeme nejen rozšiřovat sortimentní nabídku – ještě letos budeme například otevírat nový obchod se stahovanou hudbou, snažíme se také neustále zlepšovat služby a zvyšovat komfort nakupování. Jednoznačným hodnotitelem tohoto našeho snažení jsou samozřejmě zákazníci a jejich chuť nakupovat v internetových obchodech Vltava Stores.“