Vlastníci mobilních telefonů mohou od dnešního dne dobíjet kredit předplacených karet přímo na pokladnách hypermarketů Globus

Praha, 23. listopadu 2006 – 7,2 milionů spotřebitelů, kteří vlastní mobilní telefon s předplacenou kartou, má od dnešního dne jednodušší život. Počínaje dnešním dnem mohou spotřebitelé v hypermarketech Globus během nákupu jednoduchým způsobem dobít kredit mobilního telefonu sobě nebo svým blízkým bez ohledu na to, zda platí hotovostí nebo platební kartou. Nový způsob dobíjení mobilních telefonů dnes představili zástupci hypermarketů Globus, všech tří mobilních operátorů a společnosti Global Payments Europe.

„Globus přináší tradičně svým zákazníkům novinky, které nakupování zjednoduší a zpříjemní. Zatímco před deseti lety byl Globus vůbec prvním hypermarketem v České republice, dnes se stává prvním hypermarketem, kde mohou spotřebitelé během platby za nákup zároveň dobít kredit mobilního telefonu. Mohou si přitom vybrat ze sítě jedenácti hypermarketů Globus v celé České republice, což znamená celkem 550 pokladen,“ uvedl Boris Malý, vedoucí marketingu a firemního rozvoje společnosti Globus ČR.

„Koncepce dobíjení mobilních telefonů přes různé dobíjecí kanály  – bankomaty, platební terminály a přímo z mobilních telefonů byla v tehdejší MUZO a.s. nastavena již koncem 90. let. Od roku 2001 provozujeme dobíjení přes bankomaty a mobilní telefony. Nyní, díky konkrétnímu zájmu a těsné spolupráci se společností Globus ČR a tradiční dobré spolupráci se všemi mobilními operátory, můžeme konečně zprovoznit i třetí připravený dobíjecí kanál – platební terminály,“ řekl Petr Sedláček, generální ředitel společnosti Global Payments Europe, která službu dobíjení GP mobile poskytuje.

Mobilní telefony s předplacenou kartou jsou mezi českými spotřebiteli stále velmi oblíbené – mobilní operátoři jich v současnosti evidují více než 7,24 milionů. Již dnes převládají mezi spotřebiteli různé on-line způsoby dobíjení kreditu jako např. v bankomatech, GSM bankovnictví nebo na terminálech Sazky, a jejich obliba stále roste. Lze proto očekávat, že služba dobíjení v maloobchodní síti bude také velmi oblíbená.

„Celý proces dobití je velmi jednoduchý. Během doby, kdy obsluha pokladny počítá položky nákupu, požádá zákazník o dobití kreditu svého mobilního telefonu, a to ve výši 200, 300 nebo 500 Kč. Dobíjené telefonní číslo pak může sám zadat do terminálu a částka je přičtena k položkám nákupu. Celá transakce je nakonec potvrzena odesláním SMS na číslo dobíjeného telefonu,“ vysvětlil Bohdan Tetiva, ředitel produktového marketingu společnosti Telefónica O2 Czech Republic. „Od potvrzení transakce dobití na terminálu do faktického dobití uběhne pouze několik málo vteřin. Je to tedy jeden z nejrychlejších a nejjednodušších způsobů dobití kreditu, který mohou spotřebitelé v současné době použít,“ uvedl Martin Horčička, marketingový ředitel klíčových služeb společnosti Vodafone Czech Republic.

„Nový způsob dobíjení kreditu bude pro zákazníky nejen jednoduchý, rychlý a pohodlný, ale také výhodný. Každý zákazník, který do konce ledna 2007 využije novou službu pro dobíjení mobilních telefonů v sítích T-Mobile a O2 u poklady hypermarketu Globus, získá jako bonus navíc 10 % kreditu,“ doplnil Jan Roule, ředitel Product & Terminal Management společnosti T-Mobile Czech Republic.

Předplacených karet využívá v současné době 2,978 mil. zákazníků Telefónica O2, 1,086 mil. zákazníků Vodafone a 3,187 mil. zákazníků T-Mobile. V dalších sítích maloobchodních řetězců by se mohla služba objevit v horizontu několika týdnů.