Vlaky Českých drah budou od února jezdit na modernizované trati Olomouc - Přerov rychlostí až 160 km / hod

Dnešní otevření zmodernizované trati Olomouc – Přerov je dalším významným krokem v oblasti zkracování jízdních dob vlaků Českých drah mezi Moravou a Prahou. Nejrychlejší z nich už dnes spojují Prahu s Ostravou za dobu 3 hodiny 9 minut. Po dokončení všech stavebních a rekonstrukčních prací budou nejrychlejší vlaky Českých drah – SC Pendolino - jezdit mezi Prahou a Ostravou za dobu přibližně 2 hodiny 55 minut. Železniční doprava díky modernizaci tratí dále posiluje svou konkurenceschopnost; zvyšuje se nejen rychlost vlaků, ale také propustnost tratí a dále posiluje bezpečnost železničního provozu.

S ukončením stavebních prací současně končí náhradní dopravní řešení a jízdní řád železničních spojů ČD by v úseku Přerov – Olomouc již neměl být ovlivněn stavební činností.

Doprava na trati Olomouc – Přerov po ukončení modernizace:

  • Poslední nepřetržitá výluka byla ukončena dne 8. 12. 2006.
  • 11. 12. byla zavedena v celém traťovém úseku původní traťová rychlost – 120 km / hod.
  • Rychlá zkouška sjízdnosti trakčního vedení byla provedena ve dnech 19. a 20. 12. 2006.
  • Zavedení projektované traťové rychlosti – 160 km / hod pro klasické soupravy i soupravy s nuceným naklápěním skříně (pendolino) se předpokládá ke dni 1. 2. 2007.
  • Současná jízdní doba Přerov – Olomouc: 14 minut.
  • Po zavedení 160 – Přerov – Olomouc – 12 minut ( Dluhonice – Olomouc: 10 minut).

    Základní informace o dnes ukončené modernizaci trati Olomouc – Přerov

    Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, s.o., Stavební správa Olomouc.

    Ve veřejné soutěži zvítězilo Sdružení „Přerov – Olomouc“- zhotovitel stavby (OHL ŽS – vedoucí sdružení a Skanska ŽS.a.s.- účastník sdružení). Projektantem stavby je SUDOP Brno s.r.o , Moravia Consult Olomouc, a.s. Současným a budoucím správcem úseku je Správa dopravní cesty Olomouc Českých drah.

    Stavba (1. a 2. část) se realizovala nákladem 2,697 mld. Kč bez DPH.

    • Zahájení stavby :1. část 04/2004 – 2. část 04/2005
    • Ukončení stavby : 1. část 11/2005 – 2. část 12/2006

    Základní údaje :

    Rozdělení na dvě části – 1. část Grygov – Olomouc, 2. část Grygov (včetně) – Dluhonice (mimo).

    • délka koleje (dvoukolejné trati) modernizovaného úseku (km 184,250 – 205,200) – 20 950 m
    • skutečnost (kolejově) kilometr 187,815 (vjezd Dluhonice od Olomouce) po vjezd na přerovském zhlaví žst. Olomouc kilometr 205,200 – 17,385 m
    • maximální rychlost – 160 km/hod

    Modernizace úseku obsahuje: železniční spodek a žel. svršek, zabezpečovací zařízení, silnoproudou elektrotechniku, technologie výtahů, automatizovaný systém řízení, nástupiště, komunikace, dopravní opatření, pozemní objekty – demolice, protihluková opatření, trakční vedení, sdělovací zařízení, ukolejnění vodivých konstrukcí, mosty, propustky, podchody a vodohospodářské objekty.