Vítězové ocenění "Zaměstnavatel roku 2003"

Vítězové ocenění Credit Suisse Life & Pensions Zaměstnavatel roku 2003, které pořádá poradenská společnost Fincentrum ve spolupráci s generálním partnerem Credit Suisse Life & Pensions a hlavním partnerem MasterCard Europe, byli vyhlášeni na slavnostním večeru 15. května 2003. Hlavní cenu Zaměstnavatel roku převzal z rukou ministra práce a sociálních věcí Zdeňka Škromacha pan Gerard Ryan, generální ředitel vítězné GE Capital Bank.

Na slavnostním večeru byly uděleny ceny ve všech kategoriích – vedle hlavního ocenění Zaměstnavatel roku se jednalo o kategorii, v níž hlasovala veřejnosti, Nejžádanější zaměstnavatel roku 2003 a dále vítězové zvláštních kategorií Personální marketing, Systém rozvoje a vzdělávání, Systém odměňování, Firemní kulturu, Akademické programy.

Hlavní cenu, Zaměstnavatel roku 2003, předal vítězné společnosti GE Capital Bank ministr práce a sociálních věcí Zdeněk Škromach. Zvolila ji více než stočlenná odborná porota, která vybírala z více než dvou stovek největších firem v České republice a která volila i vítěze speciálních kategorií. Mezi desítkou nejlepších se dále umístily společnosti: Accenture Central Europe, Česká spořitelna, Český mobil, ČEZ, Eurotel Praha, Komerční banka, Philip Morris ČR, Škoda Auto a Unilever ČR (bez udání dalšího pořadí, seřazeny abecedně).

Cenu veřejnosti, která hlasovala prostřednictvím internetového rozhraní na stránkách www.zamestnavatelroku.cz v kategorii „Nejžádanější zaměstnavatel roku 2003“, obdržela společnost Eurotel. Hlasování se zúčastnilo téměř 10 tisíc hlasujících. V desítce nejlepších se podle mínění veřejnosti umístily i společnosti: Česká spořitelna, ČSA, Český mobil, Český Telecom, ČSOB, Deloitte Touche, GE Capital Bank, Škoda Auto a T-Mobile (bez udání dalšího pořadí, seřazeny abecedně).

V kategorii Akademické programy odborná porota vybrala společnost Siemens, a to za projekt „Cena Siemens“.

Ocenění v kategorii Firemní kultura získala společnost Kimberley – Clark. Porota ocenila její projekt „Zavedení nadnárodních principů a systémů řízení společnosti a současné zachování lokálních tradic a hodnot.“

V kategorii Systém rozvoje a vzdělávání zvítězila společnost T-Mobile za projekt „Akademie interních trenérů“.

Společnost Deloitte & Touche byla odbornou porotou vyhodnocena jako vítěz kategorie Systém odměňování, a to za svůj jednoduchý a efektivní systém odměňování.

V kategorii Personální marketing byla oceněna společnost Unilever ČR za komplexnost a funkčnost systému personálního marketingu.

Ocenění AIESEC – The Most Desired Company 2002 / 2003 obdržela Komerční banka, následována Československou obchodní bankou a Pricewaterhou­seCoopers Česká republika.

Ocenění Zaměstnavatel roku 2003 je první akcí, která hodnotí firmy také jako „zaměstnavatele“ – jako společnosti, které dávají práci a starají se o rozvoj schopností a motivaci svých zaměstnanců. Ocenění tak lze stručně charakterizovat jako národní ocenění personální politiky a firemní kultury firem, které zareagovalo na zájem širokého spektra subjektů o obdobné hodnocení firem jako zaměstnavatelů a zároveň poskytlo veřejnosti lepší orientaci v širokém spektru společností působících na našem trhu.

Základním souborem pro výběr Zaměstnavatele roku 2003 bylo 200 největších zaměstnavatelů na území České republiky vybraných podle počtu zaměstnanců. Vyloučeny ovšem nebyly ani další společnosti – ty se mohly v případě zájmu samy přihlásit na internetových stránkách www.zamestnavatelroku.cz.

Vzhledem k ambicím stát se prestižním, dlouhodobým a všeobecně uznávaným projektem, zvolil organizátor – společnost Fincentrum – citlivě také partnery celého ocenění. Staly se jimi společnosti Credit Suisse Life & Pensions jako generální partner a MasterCard Europe jako hlavní partner a partner odborné konference „Efektivní odměňování“, která se konala odpoledne před slavnostním vyhlášením za účasti více než sta personálních a finančních ředitelů nejvýznamnějších tuzemských společností.

Odbornou záštitu nad sestavením metodiky a průběhem hodnocení převzala mezinárodně uznávaná konzultantská společnost v oblasti personalistiky, Hay Group. Celý projekt je navíc realizován pod záštitou ministra práce a sociálních věcí Zdeňka Škromacha a také Českomoravské konfederace odborových svazů.

Mediální podporu ocenění poskytl deník MF DNES, internetový portál iDnes, Český rozhlas 1 – Radiožurnál, ekonomický týdeník EURO a jeho společenský magazín E8.

Hlavním tématem odborné konference byly především zaměstnanecké výhody a efektivní řízení vztahu zaměstnance a zaměstnavatele. Přednášejícími byli mimo jiných zástupci společností Fincentrum, Credit Suisse Life & Pensions, MasterCard Europe a Hay Group.

Informace pro editora:

Fincentrum
Organizátorem ocenění je společnost Fincentrum s.r.o., servisní organizace pro finanční obsah skupiny Mafra, a.s. (vydavatel deníku MF DNES a internetového portálu iDNES.cz). Fincentrum s.r.o. je vedoucím dodavatelem finančního obsahu českého internetu (cca 60 % trhu) a hlavním dodavatelem finančního obsahu pro MF DNES, iDnes.cz (exklusivní), Seznam.cz (exklusivní), Deníky Bohemia a další média. V červnu 2001 převzala mediální aktivity Fincentrum s.r.o. MAFRA, a.s. Divize Fincentrum – Zaměstnanecké výhody působí v oblasti finančního poradenství podnikům.

Credit Suisse Life & Pensions
Součástí CREDIT SUISSE GROUP je společnost CREDIT SUISSE LIFE & PENSIONS, specializovaná na komplexní řešení životního pojištění a penzijního připojištění. CREDIT SUISSE LIFE & PENSIONS v České republice je přímým nástupcem společnosti Winterthur Life & Pensions, která si za dobu svého působení u nás vydobyla velmi dobré renomé nejen mezi klienty, ale také mezi odbornou veřejností. Tato obchodní jednotka je zastoupená společnostmi CREDIT SUISSE LIFE & PENSIONS POJIŠŤOVNA a.s. a CREDIT SUISSE LIFE & PENSIONS PENZIJNÍ FOND a.s. CREDIT SUISSE LIFE & PENSIONS PENZIJNÍ FOND a.s. byl založen již v roce 1994 jako Winterthur, penzijní fond, a.s. Nyní po akvizici Vojenského otevřeného penzijního fondu, a.s., společně s ním dosahuje 25 % tržního podílu s více než 580 tisíci účastníky.

MasterCard Europe
Společnost MasterCard International má komplexní portfolio známých a široce přijímaných značek platebních karet MasterCard, Cirrus a Maestro. Jako organizace sdružující více než 25 000 finančních institucí pod značkami MasterCard, Cirrus a Maestro poskytuje MasterCard služby malým i velkým podnikům a zákazníkům ve 210 zemích světa. Společnost si udržuje prvenství v kvalitě a inovacích a nabízí širokou škálu platebních řešení v tradičních „kamenných“ obchodech i virtuální sféře. Její ceněná reklamní kampaň Priceless, která v současné době běží ve 45 jazykových mutacích v 96 zemích světa, dává značkám MasterCard skutečně globální dosah. MasterCard je s více než 30 milióny akceptačními místy (včetně 820 000 bankomatů přijímajících karty MasterCard/Ma­estro/Cirrus) nejrozšířenější platební kartou na světě. Za rok 2002 přesáhla hrubá hodnota uskutečněných transakcí 1,14 biliónu dolarů.

Hay Group
Konzultační firma HayGroup byla založena v USA v roce 1943 a v současné době je považována za jednu z nejvýznamnějších mezinárodních společností působících v oblasti řízení lidských zdrojů. Více než 2000 konzultantů v 74 kancelářích 34 zemí celého světa průběžně spolupracuje s více než 8000 klienty při hodnocení, rozvoji, motivaci a odměňování zaměstnanců. V České republice nabízí společnost Hay Group své služby od roku 1992. Výsledky mzdových průzkumů a úspěšná realizace mnoha projektů aplikujících mezinárodní know-how a firemní metodiku v místním prostředí českými konzultanty společnosti Hay jsou právem považovány za určující nástroj strategicky pojatých politik odměňování českých a zahraničních společností u nás.