Visa International slavila v Aténách úspěchy

Během olympiády dosáhly nákupy u obchodníků na sportovištích hodnoty zhruba 10 milionů eur.

Praha, 13. září 2004 – Asociace Visa International dnes informovala, že se během letních olympijských her v Athénách značně zvýšil počet transakcí i celková hodnota nákupů u obchodníků.

Podle prezidenta Visa Europe Hanse van der Velda se sponzoring Olympijských her v Athénách 2004 projevil výrazně. Po sedmnáct dní byly Athény i celé Řecko středem zájmu světové veřejnosti a rozhodně nejsme zklamáni. V souvislosti s vysokou sledovaností olympijských her se zvýšily i globální objemy výdajů a povědomí o značce Visa je vyšší než kdykoli v minulosti.

Jen v Evropě proběhlo 17 národních kampaní a na olympijských marketingových aktivitách se podílelo 70 členských bank. Mezi držitele karet Visa bylo distribuováno na 43 milionů kusů olympijských marketingových materiálů.

Asociace Visa International byla oficiálním platebním systémem letních olympijských v Aténách a karta Visa exkluzivní platební kartou her. To se pozitivně projevilo zejména na transakcích v pořadatelské zemi. Jen v síti obchodníků a bankomatů řecké banky ALPHA se počet transakcí za srpen zvýšil o plných 55 procent v porovnání se srpnem předchozího roku.

Během sedmnácti dnů konání olympijských her dosáhly nákupy u obchodníků na sportovištích hodnoty zhruba 10 milionů eur. Průměrná výše transakce byla 86,25 eur, což je o 44 procent více ve srovnání s minulou olympiádou v Sydney. Statistiky z Athén ukazují, že 75 procent všech transakcí bylo provedeno kartami vydanými mimo Řecko a 11 procent transakcí připadalo na čipové karty.

Dále bylo v průběhu her uskutečněno více než padesát tisíc výběrů z bankomatů v celkové výši 5,4 milionu eur, což je o 41 procent více než v Sydney. Velmi populární byly především mobilní bankomaty, které cestovaly po jednotlivých sportovištích – oblibě se těšily nejen u fotografů, ale i u 1 530 držitelů karet Visa, kteří z nich vybírali.

Jedním z největších přínosů sponzoringu olympijských her je přenosnost marketingových práv na členské banky, které tak mají možnost používat olympijská loga, motivy a ceny ve svých marketingových programech.

I když máme obrovskou radost z toho, jak si Visa vedla při olympijských hrách, nesmíme usnout na vavřínech. Jsme hrdí na to, že můžeme být také jediným globálním sponzorem paralympijských her, protože toto sponzorství představuje důležité rozšíření našich olympijských aktivit. První paralympijské hry budeme sponzorovat právě v Athénách. Já i moji kolegové se neobyčejně těšíme na to, že se budeme moci na této akci podílet stejným způsobem jako v případě olympijských her, uvedl Miloslav Kozler, manažer Visa Europe pro Českou republiku.