Více než čtvrtina občanů již vlastní životní pojištění a zhruba každý desátý je plánuje uzavřít

Ze šetření pojistného trhu NFO Aisa pro Českou pojišťovnu za rok 2003 vyplývá, že životní pojištění vlastní více než čtvrtina (27%) dotázaných. Respondenti dále uvedli, že životní pojištění řadí na první místo mezi nejdůležitější pojistné produkty. Jeho setrvale rychlý růst postupně přetváří podíl životního a neživotního pojištění. (V roce 2002 byl poměr životního pojištění k pojištění neživotnímu 38:62). Mezi hlavní důvody, které přispěly k růstu životního pojištění, se řadí zavedení daňových výhod, obecné vzdělávání upozorňující na potřebu zajistit své blízké proti poklesu životní úrovně v případě nečekaných událostí, výrazný růst hypoték a v neposlední řadě také zapojení zaměstnavatelů do těchto forem pojistek.

Z dalšího výzkumu realizovaného společností TNS Factum pro Českou pojišťovnu v prosinci 2003 vyplynulo, že zhruba každý desátý občan plánuje uzavřít životní pojištění se spořící složkou. Téměř 50% z těch, kteří si do budoucna chtějí uzavřít kapitálové životní pojištění, tak hodlá učinit u České pojišťovny. Právě Česká pojišťovna dominuje pojistnému trhu, a to i v oblasti životního pojištění (36,2 % trhu v roce 2002). Na druhém a třetím místě v preferencích respondentů jsou Kooperativa (12,7%) a ČSOB Pojišťovna (5,6%). Současná dvojka na trhu životního pojištění ING se v preferencích ekonomicky aktivní populace neobjevuje.

Tento výsledek nás těší, potvrzuje dosažení našich cílů – tedy být jednoznačně první volbou v oblasti životního pojištění a penzijního připojištění na českém trhu, říká Miroslav Řezník, vrchní ředitel marketingu České pojišťovny. Jsem přesvědčen, že výsledky dokazují také vhodně zvolené parametry našich nově uvedených produktů v oblasti životního pojištění. Díky své pružnosti patří mezi nejzajímavější na trhu, dodává Řezník.

Životní pojištění představuje jeden z nejsofistiko­vanějších produktů na trhu, který kombinuje ochranu před řadou nepříznivých rizik v průběhu trvání pojištění se spořením, a dokáže vytvořit podmínky finančního zajištění ve stáří. Nejvyšší zájem o tento typ pojištění dle jmenovaného šetření TNS Factum vyjadřují lidé ve věku 33 – 44 let, se středoškolským vzděláním, kteří se pohybují v příjmové skupině 20 – 25 tis. Kč hrubého měsíčního příjmu na domácnost. Další významnou skupinou, která upřednostňuje životní pojištění, jsou podnikatelé a živnostníci.

Česká pojišťovna je největší domácí pojišťovací ústav s tržním podílem přesahujícím 37 %. Spravuje 14,5 milionu smluv. Jejím hlavním akcionářem je společnost CESPO B.V. ze skupiny PPF, která vlastní 85 % akcií ČP.