Více než 63 tisíc dotazů vyřídilo za rok své činnosti call centrum nemocenského pojištění

[Tisková zpráva] Dotazy veřejnosti z celé České republiky na řešení konkrétních záležitostí týkajících se zpracování a výplaty dávek nemocenského pojištění (nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství, ošetřovné, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství), obecné dotazy, ale i urgence.

To vše zahrnovalo celkem 63 686 přijatých a vyřízených telefonátů, které řešili pracovníci specializovaného call centra nemocenského pojištění České správy sociálního zabezpečení za první rok své činnosti.

Z tohoto počtu se téměř 25 tisíc dotazů týkalo konkrétní dávky a více než 35 tisíc dotazů bylo obecných.

Call centrum nemocenského pojištění poradí a poskytne klientům informace o dávkách nemocenského pojištění na telefonním čísle 840 40 60 40, a to každý pracovní den.

Zodpoví dotazy veřejnosti a pomůže řešit konkrétní záležitosti týkající se podmínek nároku, zpracování  a výplaty dávek nemocenského pojištění. Poskytne také informace, které se týkají dávek nemocenského pojištění, pokud se v konkrétním případě uplatní mezinárodní smlouvy o sociálním zabezpečení a právo sociálního zabezpečení ES, o stavu a průběhu  řízení o dávce a o způsobu výplaty dávky v ČR a do ciziny.

Klientům poskytne konzultace o změnách, které nastávají v souvislosti s přijetím nových právních předpisů v oblasti nemocenského pojištění zaměstnanců a osob samostatně výdělečně činných. Call centrum také přebírá a předává k vyřízení místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení (OSSZ)  telefonické i faxové urgence týkající se zejména délky řízení o dávkách  nemocenského pojištění a jejich výplaty.

Call centrum nemocenského pojištění zahájilo svoji činnost v prosinci 2009 poté, co enormně  přibývalo dotazů k problematice  nemocenskému pojištění. Podle nové právní úpravy od 1. 1. 2009 se několikanásobně zvýšily nároky na zpracování žádostí o dávku nemocenského pojištění pro okresní (v Praze Pražskou správu, v Brně Městskou správu) správy sociálního zabezpečení. Zejména pro organizace s více než 25 zaměstnanci  byl způsob vyřizování žádostí o dávku nemocenského pojištění zcela nový, protože žádosti začali zaměstnanci uplatňovat prostřednictvím svého zaměstnavatele a ten je předával k vyřízení a výplatě příslušné OSSZ. Do té doby dávky nemocenského vyřizovali sami zaměstnavatelé.

Call centrum nemocenského pojištění je součástí Okresní správy sociálního zabezpečení ve Zlíně a pracuje v něm celkem 10 zaměstnanců.

Klientům je k dispozici v těchto úředních hodinách:

  • pondělí a středa:    8:00–17:00
  • úterý a čtvrtek:    8:00–14:30
  • pátek:        8:00–14:00