Víc než 1 000 lidí denně se letos v prvním pololetí v ústředí ČSSZ zajímalo o sociální zabezpečení

54 038 dotazů vyřídili od 1. ledna do 30. června 2006 pracovníci Informační kanceláře ústředí České správy sociálního zabezpečení. V praxi to znamená, že se na toto pracoviště denně v letošním prvním pololetí obrátilo průměrně 425 klientů. Téměř 34 000 lidí přitom přišlo osobně. To je o 12,8 % více zájemců o sociální zabezpečení než ve stejném období roku 2005, kdy Informační kancelář ČSSZ osobně navštívilo necelých 30 000 občanů.

Telefonické dotazy klientů ČSSZ z celé České republiky mají na starosti pracovnice Call centra ústředí České správy sociálního zabezpečení v Praze. V prvním pololetí letošního roku odpověděly celkem na 83 981 telefonátů, což je o 2 798 dotazů víc než ve stejném období v roce 2005. V praxi to znamená průměrně cca 661 telefonátů každý pracovní den. Převažovaly žádosti o informace v konkrétních důchodových záležitostech, dotazy a požadavky se často týkaly také výplat důchodů.

Moderní Call centrum ústředí ČSSZ vzniklo v roce 2002. Jeho cílem je poskytnout lidem rychlé a kvalitní telefonické informace z oblasti sociálního zabezpečení. V Call centru pracuje 12 žen. Klienti se na ně mohou obracet na telefonním čísle 257 062 860 každý pracovní den: v pondělí a ve středu od 8.00 do 17.00 hodin, v úterý a ve čtvrtek od 8.00 do 14.30 hodin a v pátek od 8.00 do 14.00 hodin.