Vánoce zdvojnásobí počet transakcí na kreditních kartách

[Tisková zpráva] Lidé se naučili financovat své nákupy pomocí kreditních karet. Počet a objem transakcí na kreditních kartách vydaných GE Money Bank totiž před Vánocemi pravidelně roste o 15 %, v posledních třech dnech před Vánoci dokonce dvojnásobně.

Za hlavní výhody využívání kreditních karet označují respondenti průzkumu* GE Money Bank pohodlí při nákupu (76 %) a možnost nakupovat, i když u sebe zrovna nemají dostatek peněz (47 %). Třetina lidí pak oceňuje odměny, které jim karty přinášejí.

„Podle průzkumu GE Money Bank vrcholí předvánoční nákupní horečka v Česku až poslední týden před Vánocemi. Čtyři z 10 respondentů průzkumu GE Money Bank potvrdili, že nejvíce dárků nakoupí právě v této době. Nárůst transakcí na kreditních kartách v tomto období svědčí o tom, že je lidé skutečně využívají jako finanční rezervu,“ říká Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank. Všichni klienti, kteří zažádají o novou kreditní kartu MoneyCard do konce roku, mohou počítat s nulovým úročením realizovaných nákupů po dobu šesti měsíců.

„Nejvíce plateb pomocí kreditních karet je provedeno měsíc před Vánocemi. V porovnání s celým rokem 2009 je lidé v prosinci toho roku použili o 15 % častěji a poslední tři dny před Vánoci vzrostl počet transakcí dokonce na dvojnásobek celoročního průměru. Očekávám, že letos bude nárůst předvánočních transakcí minimálně ve stejné výši,“ predikuje Jarmila Kowolowská.

Většina Čechů začíná kupovat dárky nejdříve měsíc před Štědrým dnem (62 %). Čtvrtina respondentů přiznala, že nákupy odkládá až na poslední dva týdny před Vánocemi. Vánoční dárky obecně kupují dříve ženy než muži. Dva týdny před Vánocemi nemá dárky nakoupeny třetina mužů a pouze 14 % žen. Kreditní karty MoneyCard nabízí držiteli úvěrový rámec do výše 150 000 korun (u MoneyCard Gold až 300 000 korun), s nakupováním tak není potřeba čekat až do termínu výplaty.

Nákupní horečka vrcholí týden před Vánocemi

Téměř 40% Čechů nakupuje nejvíce dárků poslední týden před Vánocemi. Průzkum GE Money Bank ukázal, že nakupování na poslední chvíli nechávají hlavně muži (43 %). Dalších 7 % respondentů dokonce přiznává, že vánoční nakupování u nich vrcholí až na Štědrý den.

Obchodní centra vedou

Ve velkých obchodních centrech nakupuje 55 % respondentů. V hypermarketech a supermarketech pak nakupuje vánoční dárky více než třetina lidí. Postupně také roste obliba online nakupování. Dárky tímto způsobem letos plánuje nakupovat 45 % dotázaných.

*Exkluzivní průzkum GE Money Bank proběhl letos během října na reprezentativním vzorku dospělé populace v České republice (1592 respondentů). Průzkum pro GE Money Bank provedla společnost STEM/MARK.