Ústí nad Labem bude mít moderní železniční uzel

Ú s t í n a d L a b e m (10. srpna 2005) - Cesta po železnici mezi Prahou a Děčínem bude pohodlnější a rychlejší, a to díky modernizaci průjezdu železničním uzlem v Ústí nad Labem. Náročnou rekonstrukci šestikilometrového úseku trati v hodnotě téměř 2,1 miliardy korun provede sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska ŽS během následujících tří let. Objednatelé projektu jsou Správa železniční dopravní cesty a České dráhy, finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury.

Modernizace průjezdu železničním uzlem v Ústí nad Labem povede k celkovému zlepšení úrovně a bezpečnosti železniční dopravy a tímto úsekem bude také dokončena modernizace severní větve prvního tranzitního železničního koridoru, uvedl generální ředitel SŽDC Jan Komárek.

Součástí této rozsáhlé modernizace bude také výstavba téměř jednoho kilometru protihlukových stěn. Toto opatření bude eliminovat dopad železniční dopravy na bezprostřední okolí, sdělil generální ředitel Skanska ŽS Jindřich Topol.

Železniční uzel v Ústí nad Labem leží na významné železniční tepně z Prahy do Děčína, která tvoří součást prvního železničního koridoru Děčín – Praha – Česká Třebová – Brno – Břeclav. Hlavním cílem modernizace je zvýšení rychlosti na hlavních a předjízdných kolejích a dosažení třídy zatížení D4 UIC. V rámci stavby bude změněna konfigurace kolejiště s kompletní rekonstrukcí železničního svršku a spodku. V hlavních kolejích budou upraveny směrové poměry tak, aby vlakové soupravy mohly v tomto úseku projíždět až stodvacetikilo­metrovou rychlostí. Obnoveno bude také dnes již zastaralé zabezpečovací a sdělovací zařízení a dojde k úpravě trakčního vedení. Dále budou rekonstruovány podchody pro cestující a vybudována tři nová ostrovní nástupiště s mimoúrovňovým a bezbariérových přístupem. Součástí projektu bude také rekonstrukce výpravní budovy.

Stavbu bude realizovat konsorcium dodavatelů vedené společností Skanska ŽS, jejíž podíl činí 55 procent. Dalšími členy sdružení jsou SSŽ s 25 procenty a Viamont DSP s podílem 20 procent.