Unie společností finančního zprostředkování a poradenství (USF ČR) a Sdružení českých spotřebitelů (SČS) zahajují spolupráci

Podpisem memoranda o vzájemné spolupráci byla zahájena nová etapa součinnosti mezi USF a SČS, přední organizací na ochranu spotřebitelů v ČR. Úroveň ochrany spotřebitelů na finančním trhu se tak díky samoregulaci subjektů sdružených v unii zvyšuje o další stupeň.

Prvním praktickým krokem spolupráce bude audit samoregulačních dokumentů (zejména Etického kodexu USF), v centru pozornosti projektového týmu bude rovněž procesní stránka řešení klientských podání. Spotřebitelé tak budou mít jistotu, že pokud se obrátí se svou stížností na etickou komisi unie, bude vyřešena v souladu s nejlepší tržní a zákonnou praxí.

Ing. Igor Bielik, předseda představenstva USF, poznamenává k navázání spolupráce: Sdružení českých spotřebitelů vnímáme jakožto tradičního a silného partnera na naší cestě za prosazováním tržních standardů. Ačkoliv USF v této oblasti odvedla již kus práce a zejména námi implementovaný systém signalizace potenciálního neetického působení považuji za velmi efektivní, je naším záměrem i nadále podrobovat prvky profesní samoregulace oponentuře externích expertů a zástupců spotřebitelů. Rádi bychom tak přispěli k další kultivaci tržního prostředí, které USF výrazně ovlivňuje již od doby svého vzniku, ať už jde o klíčovou ideu odpovědnosti firem za své pracovníky, či o řadu stížností uzavřených ke spokojenosti spotřebitelů.

Ing. Libor Dupal, předseda SČS, komentuje podpis memoranda takto: Naše sdružení se dlouhodobě snaží o spolupráci se subjekty a asociacemi poskytovatelů služeb. Finanční služby jsou již několik let naší prioritou, v této oblasti působíme i v několika mezirezortních pracovních skupinách ustanovených ministerstvem financí. Považuje proto za přirozené, že se nyní dostáváme ke konkrétní spolupráci i s USF. Velice vítám tuto možnost a věřím, že tato spolupráce přinese další kultivaci trhu i zvyšování dostupnosti a kvality služeb, tedy aspektů, jež jsou bezpochyby ve prospěch a v zájmu spotřebitelů.