Únor ve znamení životního pojištění

Česká asociace pojišťoven (ČAP) vyhlašuje únor měsícem životního pojištění (ŽP). Vysvětlit veřejnosti význam životního pojištění, pomoci zorientovat se v nabídce na trhu a vyvrátit mýty a polopravdy o životním pojištění: to jsou hlavní cíle kampaně.

První výsledky členů ČAP za rok 2007 jednoznačně dokazují, že zájem o produkty životního pojištění v České republice roste. Celková výše předepsaného pojistného u životního pojištění činila v loňském roce 53,9 mld. korun, což je o 14 % více než v roce předchozím. Mírně se zvýšil i podíl životního pojištění na celkovém předepsaném pojistném – z 39,3 % v roce 2006 vzrostl na 41,3 % v roce 2007.

Ve srovnání s EU je však pojištěnost v ČR stále nízká. Průměrné roční pojistné na životní pojištění dosahovalo v roce 2006 v zemích EU 1 354 EUR na jednoho obyvatele, a v ČR pouze 162 EUR.

Informační kampaň „Pojisti život“ bude probíhat v průběhu měsíce února. Jejím cílem je zejména zvýšit obecné povědomí veřejnosti o významu životního pojištění, objasnit rozdíly mezi jednotlivými typy produktů ŽP a vyvrátit různé omyly v chápání podstaty tohoto druhu pojištění. „Hlavním smyslem životního pojištění je zabezpečit sebe a své blízké pro případ nečekané životní události, nikoli primárně spořit,“ říká Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP.

V souvislosti s informační kampaní budou od 1. února spuštěny webové stránky www.pojistizivot.cz, které přinesou nejen přehledné informace o životním pojištění, ale i odpovědi na často kladené otázky a odkazy na nabídku produktů ŽP jednotlivých členských pojišťoven ČAP.

„Součástí webových stránek je i několik modelových případů, na kterých chceme spotřebitelům ukázat jak využít produkty životního pojištění v konkrétní životní situaci,“ doplňuje Marcela Kotyrová z ČAP.

Vizí České asociace pojišťoven je, aby projekt Měsíc pojištění měl dlouhodobý charakter. Každý rok v únoru proto ČAP plánuje komunikovat jednu specifickou oblast pojištění. Na letošní kampaň, podporující životní pojištění, by v příštích letech měly navázat projekty zaměřené na pojištění vozidel, úrazové pojištění nebo na pojištění majetku.